۳۰ خانه محیط‌زیست در اصفهان راه‌اندازی می‌شود

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان با اشاره به وجود بیش از ۱۰ هزار واحد صنعتی و خدماتی در استان، گفت: افتتاح حدود ۳۰ خانه محیط‌زیست راه اندازی می‌شود که ضرورت ایجاد ۴۰۰ تا ۵۰۰ خانه محیط‌زیست در بخش صنعت استان، احساس می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، احمدرضا لاهیجان‌زاده در آئین افتتاح برخط ۱۷ خانه محیط‌زیست و هفت خانه فناور محیط‌زیست با بیان اینکه، سومین مرحله از بهره‌برداری خانه‌های محیط‌زیست در استان برگزار شد، اظهار کرد: در اصل ۵۰ قانون اساسی به وضوح اشاره شده که حفظ محیط زیست وظیفه همگانی است و از این رو تمام اقشار مردم بر اساس این اصل مترقی در حفظ و ارتقا محیط‌زیست سهم دارند.

وی افزود: در سیاست‌های ابلاغ شده، مقام معظم رهبری درباره محیط‌زیست، یک بند ویژه به موضوع آموزش و فرهنگ‌سازی محیط‌زیست اختصاص یافته است و از این رو در راستای فرمایشات رهبری مسئولیت داریم که در حوزه فرهنگ محیط‌زیست فعالیت مستمر داشته باشیم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان ادامه داد: فعالیت خانه‌های محیط زیست به گونه‌ای است که می‌تواند این سهم را به تمام بخش‌ها و مکان‌های مختلف مردمی منتقل کند.

وی با بیان اینکه، با آغاز فرآیند فعالیت خانه‌های محیط‌زیست، امید است در آینده در تمام دستگاه‌های دولتی و نیمه دولتی، بخش خصوصی و دیگر مناطق استان، شاهد فعالیت خانه‌های محیط زیست باشیم، گفت: مشکلات محیط‌زیست در یک جامعه را به بحث بگذاریم و افراد برای رفع مشکلات زیست محیطی پیگیر و مطالبه‌گر باشند.‌

لاهیجان‌زاده یکی از شهرستان‌های تحت تأثیر آلودگی زیست محیطی در استان اصفهان را شهرستان لنجان دانست و اظهار کرد: به واسطه فعالیت کارخانه ذوب‌آهن به ویژه در یکی دو هفته اخیر بسیار تحت تأثیر قرار گرفت است، از این رو وجود خانه‌های محیط زیست می‌تواند در رفع آلودگی شرکت‌هایی مانند ذوب آهن هم‌افزایی ایجاد کند و این صنایع آلاینده باید بخش مناسبی از تولید و هزینه خود را به حفظ محیط زیست و سلامت جامعه اختصاص دهند.

وی افزود: خانه‌های فناور محیط‌زیست نیز با همکاری کنسرسیوم مراکز علمی و پژوهشی می‌توانند تکنولوژی‌ها و سیستم‌های مدرن و جدیدی که در حفظ محیط‌زیست تأثیرگذار باشد را به دستگاه‌های مربوطه معرفی کنند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان گفت: در حوزه صنعت نیز خانه‌های محیط‌زیست در شرکت شیر پگاه، پلی اکریل ایران، فرش فرخ سپر کاشان و شرکت سایپا سیتروئن افتتاح شد که با توجه به وجود تعداد زیاد صنایع در استان اصفهان لازم است که شاهد فعالیت خانه‌های محیط زیست بسیاری در سطح استان باشیم‌.

وی خاطرنشان کرد: با وجود ۱۰ هزار واحد صنعتی و خدماتی در استان، افتتاح حدود ۳۰ خانه محیط‌زیست در آغاز راه است و ضرورت ایجاد ۴۰۰ تا ۵۰۰ خانه محیط‌زیست در بخش صنعت استان، احساس می‌شود و صنایع باید پیشگام باشند.

کد خبر 682492

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.