افتتاح ۱۴ پروژه منابع طبیعی اصفهان در هفته دولت

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان از بهره‌برداری از ۱۴ پروژه شامل آبخیزداری، زراعت چوب، نهال‌کاری و بادشکن غیرزنده در مناطق مختلف استان در هفته دولت خبر داد.

ابوطالب امینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به افتتاح ۱۴ پروژه منابع طبیعی اصفهان، اظهار کرد: با توجه به اهمیت اجرای پروژه‌های آبخیزداری در کنترل سیلاب و ذخیره منابع آبی و روان آب، چندین پروژه آبخیزداری در سطح استان در حال اجرا است که در هفته دولت پنج پروژه آبخیزداری در سطح شهرستان‌های سمیرم، لنجان، اردستان و خور و بیابانک به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی افزود: در راستای اجرای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در کشور، در سطح استان نیز پروژه‌های نهال‌کاری در دست اقدام است که در هفته دولت از دو پروژه نهال کاری، مراقبت و آبیاری رونمایی خواهد شد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان با اشاره به اینکه بادشکن‌ها به عنوان یکی عوامل مؤثر در تثبیت شن‌های روان و بروز گردوغبار، همواره جزو طرح‌های اصلی اداره کل است، گفت: در شهرستان‌های آران و بیدگل، خوروبیابانک و نائین سه پروژه بادشکن غیرزنده به بهره‌برداری می‌رسد.

وی درباره بهره‌برداری از ۱۴ پروژه شامل آبخیزداری، زراعت چوب، نهال‌کاری و بادشکن غیرزنده در مناطق مختلف استان در هفته دولت، افزود: این پروژه‌ها با اعتباری بالغ بر ۵۴۰ میلیارد ریال اجرا شده و تمام آنها در هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسد.

امینی با اشاره به به اجرا و بهره‌برداری از طرح‌هایی که به افزایش پوشش گیاهی در سطح مراتع و جنگل‌های استان می‌شود، خاطرنشان کرد: در هفته دولت، چهار پروژه زراعت چوب و توسعه جنگل با بذر به بهره‌برداری می‌رسد که آغاز عملیات اجرایی این پروژه‌ها در سال ۱۴۰۱ بوده است.

کد خبر 682487

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.