توجه ویژه به توسعه زیرساخت‌های استان هرمزگان / ایجاد بیش از ۵۰ هزار شغل

استاندار هرمزگان گفت: طی دو سال اخیر روی مسائل و چالش‌های اصلی استان از جمله اشتغال تمرکز شده است که سال گذشته حدود ۵۰ هزار و ۷۰۰ شغل ایجاد شد و در این زمینه رتبه ممتاز کشوری را کسب کردیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهدی دوستی صبح امروز_ پنج‌شنبه دوم شهریورماه_ در نخستین روز از هفته دولت در آئین گلباران قبور مطهر شهدای بندرعباس اظهار کرد: هفته دولت دو ویژگی دارد، در این هفته هم یادی می‌کنیم از شهدای گرانقدر به ویژه شهیدان رجایی و باهنر و هم به موضوعات مرتبط با دولت پرداخته و دستاوردها تبیین و نقاط ضعف اصلاح می‌شود.

وی با اشاره به کارنامه درخشان دولت در سال گذشته افزود: در سالی که گذشت با تلاش مدیران استانی اتفاقات بسیار خوبی رخ داد و رتبه‌های بسیار خوبی برای استان کسب شد البته نقاط ضعفی هم وجود داشت که بایستی برای رفع آن تلاش کرد.

استاندار هرمزگان خاطرنشان کرد: هرمزگان در رشد اقتصادی به عنوان مهم‌ترین شاخص اقتصادی و اصلی‌ترین شاخص عملکردی به لطف خدا، تلاش مردم، مدیران و بخش خصوصی رتبه اول کشور را با تحقق ۸۸ درصدی برنامه که بیش از دو برابر میانگین کشوری بود به دست آورد.

دوستی تصریح کرد: در دو سال اخیر بر روی مسائل و چالش‌های اصلی استان از جمله اشتغال و تولید شغل تمرکز شده، در سال گذشته بالغ بر ۵۰ هزار و ۷۰۰ شغل ایجاد شد که در این زمینه نیز رتبه ممتاز کشوری کسب کردیم.

وی با تاکید بر اینکه مردمی بودن خصلت مهم دولت سیزدهم است تاکید کرد: بر همین مبنا تلاش شد این نگاه دولت به مردم در استان نیز وجود داشته باشد، در سال گذشته ۱۱۵ سفر درون استانی داشتیم و در بین مردم بودیم و بیش از هزار مصوبه نیز در این سفرها برای حل مسائل و مشکلات مردم به تصویب رسید که می‌تواند گره‌های مختلفی را باز کند.

استاندار هرمزگان با اشاره به برخی ادعاهای مطرح شده و مقایسه عملکرد دولت گذشته با دولت سیزدهم، اضافه کرد: در سطح کلان دولت با خزانه خالی، بدهی‌ها و دیون مختلف تحویل گرفته شد و در سطح استان نیز در حالی که هرمزگان رتبه‌های یک بیکاری، فقر و فلاکت و تورم را به خود اختصاص داده بود استان را تحویل گرفتیم.

دوستی با تاکید بر افزایش ۴۰ درصدی تولید آب استان هرمزگان در دولت سیزدهم، ادامه داد: در دولت گذشته بیش از ۴۰۰ روستا با تانکر آبرسانی می‌شد که در دو سال اخیر با تلاش‌های خوبی که صورت گرفته این آمار به ۲۵۰ روستا رسیده و بنا داریم با آبرسانی به ۱۶۸ روستای دیگر، میزان آبرسانی با تانکر به روستاها را به کمتر از صد برسانیم.

وی گفت: در این دولت گام‌های مهم دیگری نیز برای توسعه زیر ساخت‌های مهم استان از جمله راهسازی و بازسازی معابر، گازرسانی، فیبر نوری پر سرعت، تحقق حق آلایندگی و اجرای طرح نهضت ملی مسکن برداشته شده است.

استاندار هرمزگان ادامه داد: نسبت مصارف به منابع استان در ابتدای دولت ۶۲ درصد بود، اما هم اکنون این عدد به ۹۰ درصد رسیده این در حالی است که حساب‌های بانکی صنایع به درون استان منتقل شده و از منابع این حساب‌ها تسهیلات در اختیار مردم همین استان قرار می‌گیرد.

دوستی گفت: با توجه به آمار و ارقام رسمی کشور تحولات اساسی توسط دولت سیزدهم در سطح ملی و استانی رخ داده و عده‌ای نمی‌توانند با توییت زدن‌های گاه و بیگاه و شانتاژ رسانه‌ای این اقدامات بزرگ ریاست محترم جمهور و دولت را نادیده گرفته و عملکرد نامطلوب خود را مطلوب جلوه دهند.

وی با مقایسه آمار پروژه‌های هفته دولت سال ۱۴۰۰ با سال ۱۴۰۲، خاطرنشان کرد: سال ۱۴۰۰ تنها حدود چهار هزار میلیارد پروژه برای استان تعریف شده بود اما در سال جاری این رقم با افزایشی ۸۶ برابری به بیش از ۳۵۰ هزار میلیارد تومان رسیده است.

استاندار هرمزگان، کسب رتبه اول جذب سرمایه صنعتی، تعیین تکلیف و تعریف پروژه‌های مختلف اراضی ۲۴۰۰ هکتاری بندر شهید رجایی، آغاز مطالعات احداث بندرگاه جدید لنگه، کلید خوردن زنجیره‌های جدید صنعتی، تکمیل فاز سوم بندر شهید رجایی، بهره برداری از بندرگاه شهرستان خمیر، فعال شدن بنادر سیریک و جاسک و اقدامات مهم در حوزه گازی را از مهم‌ترین اقدامات دولت سیزدهم برای هرمزگان دانست و اظهار کرد: ساماندهی فاضلاب بندرعباس در دولت گذشته تنها ۱۷ میلیارد قرارداد داشت اما با کارهای انجام شده این رقم در این دولت به ۲,۸۰۰ میلیارد تومان رسیده و پروژه پیشرفت خوبی نیز دارد.

دوستی با بیان اینکه دولت سیزدهم آستین همت را برای خدمات رسانی ۲۴ ساعته به مردم بالا زده است تاکید کرد: وقتی برخی ادعاها مطرح می‌شود ناچار به پاسخگویی هستیم تنها در استان هرمزگان به اندازه ۴۰ سال گذشته ظرفیت نفتی و پالایشی ایجاد شده، ظرفیت تولید فولاد به ۱۰ میلیون تن رسیده و میادین گازی فعال شده اما با این وجود افتخار این دولت انقلابی تنها نوکری برای مردم و خدمت بی منت و شبانه روزی است.

وی با تاکید بر اینکه مردم قهرمانان واقعی این کشور هستند و در عرصه‌های مختلف نظیر انقلاب، فتنه‌ها، جنگ تحمیلی، توطئه‌های دشمنان، اغتشاشات و مسائل مهم کشور، پای نظام و انقلاب ایستاده‌اند، گفت: شأن این مردم کار و تلاش مضاعف و خدمات رسانی با تمام توان است.

استاندار هرمزگان اضافه کرد: معتقدم هر مدیری در این دولت برچسب مردم نداشته باشد باید حذف شود چرا که مدیران غیرمردمی به دولت مردمی آیت الله رئیسی نمی‌آیند باید برای مردم وقت گذاشت و کار مردم را تا حل مسائل معطل و بلاتکلیف پیگیری کرد.

دوستی با اشاره به اقدامات بسیار خوب دولت در حوزه بهداشت و درمان گفت: متوسط تخت کشور ۱.۸ و متوسط استانی ۱.۳ است که تلاش زیادی برای جبران این عقب ماندگی انجام شده، بیمارستان کودکان آماده است و بیمارستان ۵۳۱ تختخوابی بندرعباس و بیمارستان میناب هم به زودی افتتاح خواهند شد تا بتوان گامی در جهت ارتقا زیرساخت‌های درمانی برداشت.

وی اضافه کرد: در حوزه توجه به محیط زیست هم کارهای خوبی صورت پذیرفته و در حالی که در دو سال پایانی دولت گذشته در سطح استان تنها یکصد هزار اصله درخت کاشته شده بود، طی دو سال اخیر دو میلیون درخت کاشته شده و امسال ۶.۵ میلیون درخت در استان کاشته خواهد شد.

استاندار هرمزگان در پایان با تقدیر از تلاش مدیران دستگاه‌های اجرایی و کارکنان دولت در یکسال گذشته در راستای گره گشایی از کار مردم گفت: در سال جدید تکریم ارباب رجوع یک اولویت مهم و اساسی است که باید مورد توجه تمام کارکنان و مدیران باشد.

به گزارش ایمنا، صبح امروز در آغاز هفته دولت استاندار هرمزگان به همراه معاونان استانداری و مدیران کل دستگاه‌های اجرایی با حضور در گلزار شهدای بندرعباس ضمن ادای احترام به مقام شامخ شهدا و غبارروبی و عطر افشانی قبور مطهر شهدا، با آرمان‌های امام راحل و شهیدان انقلاب اسلامی تجدید میثاق کردند.

کد خبر 682461

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.