تردد ۳۳ هزار نفر از پایانه مرزی چذابه

فرمانده قرارگاه مرزی چذابه با تاکید بر اینکه اتباع خارجی با مجوز خروج به مرز مراجعه کنند، گفت: تاکنون ۳۳ هزار نفر از پایانه مرزی چذابه وارد یا خارج شده‌اند.

محمد خانچی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در اظهار کرد: با توجه به اهمیت پیاده‌روی اربعین و پیش بینی حضور تعداد زیاد زائرین تمهیدات لازم در مرز چذابه برای حضور زائرین دیده شده و تردد به صورت روان ادامه دارد.

وی افزود: از ابتدای ماه صفر و با شروع رسمی فعالیت خدمت‌رسانی در مرز چذابه تا کنون ۳۳ هزار زائر ایرانی و خارجی از طریق پایانه چذابه از کشور خارج یا وارد شده‌اند.

فرمانده قرارگاه چذابه ادامه داد: جاده اهواز حمیدیه که به عنوان طریق الحسین شناخته می‌شود و هرساله محل تردد بسیاری از زائران اربعین است دارای نقاط حادثه‌خیزی بود که تا کنون حدود ۱۴۰ نقطه از آنها اصلاح و از لحاظ روشنایی در وضعیت مطلوبی قرار گرفته‌اند.

خانچی تاکید کرد: با توجه به کیفیت پایین اینترنت و شبکه موبایل در حوزه مرز چذابه، با شروع پیاده روی اربعین و فعالیت در مرز چذابه تلاش برای رفع مشکلات زیر ساختی شبکه موبایل و اینترنت در دستورکار قرار گرفت و با حضور اپراتورها استقرار و راه‌اندازی ۱۳ سایت سیار و همچنین ارائه اینترنت رایگان به زائرین شبکه اینترنت و موبایل در محورهای منتهی به چذابه در وضعیت بهتری قرار گرفت.

وی با اشاره به تهیه پنج دستگاه یخ‌ساز و چهار دستگاه کانکس یخچالی برای رفع مشکل گرمازدگی، گفت: تعداد سرویس‌های بهداشتی و حمام در دو مرز دو هزار و ۱۴۱ چشمه است که این تعداد در مقایسه با سال گذشته یک هزار و ۳۷ چشمه افزایش یافته است.

وی خاطرنشان کرد: در مجموع تعداد ۲۰۰ دستگاه اتوبوس در دو طرف مرز مستقر شده و حمل و نقل زائرین را انجام می‌دهند.

معاون عمرانی استاندار خوزستان تاکید کرد: اتباع خارجی که قصد زیارت اربعین را دارند حتماً با مجوز خروج به مرز مراجعه کنند در غیر این صورت از خارج شدن آنها ممانعت می‌شود.

کد خبر 682459

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.