طرح‌های مطالعاتی آبخیزداری و آبخوان‌داری مدیریت شوند

نایب رئیس شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری گفت: طرح‌های مطالعاتی آبخیزداری و آبخوان‌داری باید مدیریت شوند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، بهمن میری امروز_ پنجشنبه دوم شهریورماه _ در جلسه با مدیرکل حفاظت محیط زیست استان چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: بقای همه انسان‌ها به حفظ محیط زیست مرتبط است لذا شورای اسلامی استان آمادگی دارد جهت آموزش جامعه شورایی و مردم با اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان همکاری کند.

وی با اشاره به اینکه محیط بیوفیزیکی گاهی نادیده گرفته می‌شود، افزود: از اقداماتی که در راستای تخریب محیط زیست انجام می‌شود باید جلوگیری به عمل آید و آموزش حفاظت از محیط زیست به صورت استانی و کشوری در دستور کار قرار گیرد تا مسئولیت‌های مدنی در قبال خسارات طبیعی کاهش یابد.

نایب رئیس شورای اسلامی استان چهارمحال و بختیاری با تاکید به اینکه ایران زمین پهنه مطلوبی برای گونه‌های گیاهی و جانوری است، خاطرنشان کرد: متأسفانه برخی گونه‌های جانوری به دلیل شکار بی رویه، مسمومیت و تصادفات جاده‌ای در حال انقراض هستند که می‌طلبد تدابیر ویژه در این زمینه اندیشیده شود.

میری تاکید کرد: مشکلات اساسی از جمله آلودگی هوا، خاک و آب نیازمند توجه بیشتر است تا بخشی از آن‌ها جبران شود و سلامتی مردم تحت‌الشعاع قرار نگیرد.

وی تصریح کرد: طرح‌های مطالعاتی آبخیزداری و آبخوان‌داری باید مدیریت شوند تا در مواقع بحرانی سیل ایجاد نشود و تقویت سفره‌های آب زیرزمینی، جلوگیری از فرسایش خاک و احداث بندهای خاکی، سنگی و ملاتی را در دستور کار قرار داده و برای مدیریت صحیح مصرف آب از قبل طرح‌ریزی صورت گیرد؛ اجرای هر طرح و برنامه با مشارکت مردم، دستیابی به نتیجه را تسریع می‌بخشد.

کد خبر 682456

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.