مناطق دریایی هرمزگان متلاطم می‌شود / دریانوردان احتیاط کنند

اداره کل هواشناسی استان هرمزگان اعلام کرد بعدازظهر و شب پنجشنبه دوم شهریور، مناطق دریایی هرمزگان با افزایش سرعت باد جنوب غربی متلاطم بوده و لازم است دریانوردان در تردد احتیاط کنند.

به گزارش ایمنا و به نقل از اطلاعیه اداره هواشناسی هرمزگان، سرعت باد در نقاطی از تنگه هرمز گاه به نزدیک ۳۵ کیلومتر بر ساعت و ارتفاع موج به ۱۲۰ سانتیمتر می‌رسد.

در اطلاعیه اداره هواشناسی به دریانوردان توصیه شده است در ساعات بعدازظهر و شب برای تردد ایمن احتیاط‌های لازم را در نظر داشته باشند.

فردا جمعه سوم شهریورماه نیز همین شرایط تداوم خواهد داشت و از روز شنبه چهارم شهریور با تغییر جهت سرعت باد به جنوب شرقی، دریای عمان و تنگه هرمز با افزایش باد جنوب شرقی متلاطم پیش‌بینی می‌شود.

در ساعات بعدازظهر و اوایل شب با توجه به رشد ابرهای همرفتی در ارتفاعات استان رگبار پراکنده باران و رعدوبرق پیش‌بینی می‌شود.

همچنین از روز شنبه چهارم شهریورماه شرایط بارش‌های همرفتی در ارتفاعات استان تقویت خواهد شد.

با توجه به تأثیر بادهای ۱۲۰ روزه در جنوب شرق کشور، وقوع گردوغبار و کاهش کیفیت هوا در پاره‌ای نقاط شرقی و مرکزی استان دور از انتظار نخواهد بود.

طی فردا نیز در مناطق شرقی استان افزایش بادهای گرم و خشک همراه با گرد و خاک محتمل خواهد بود.

از لحاظ دمایی طی امروز و فردا در غالب مناطق استان افزایش دما پیش بینی شده که شدت آن در برخی مناطق شرقی و غربی استان قابل توجه خواهد بود.

کد خبر 682453

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.