استفاده از ظرفیت زنان در زمینه‌های مختلف دستیابی به توسعه را تسهیل می‌کند

نایب رئیس شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری گفت: زنان به عنوان نیمی از جمعیت تاثیر مستقیمی بر توسعه جامعه دارند و در جامعه‌ای که مشارکت زنان در زمینه اشتغال و فعالیت‌های اقتصادی بیشتر باشد، رفاه اجتماعی نیز بیشتر خواهد بود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، بهمن میری امروز _ چهارشنبه دوم شهریورماه _ در جلسه شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری اظهار کرد: شهر کیان مهد نخستین زن بنیان گذار آموزش و پرورش در استان بوده و دارای زنان خیری است که اقدام به بازسازی بناهای تاریخی کردند اما برای بانوان شهرکیان آن‌طور که انتظار می‌رود کار انجام نشده است.

وی افزود: توسعه ورزش بانوان، اشتغال و کارآفرینی، تقویت انجمن‌های ادبی و کانون‌های نویسندگی در شهر کیان نیازمند کمک و مساعدت مسئولان است.

نایب رئیس شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری با اشاره به اینکه محل پارک بانوان شهرکیان در مجاورت بهترین مرکز جذب گردشگری استان (مجتمع فرهنگی و ورزشی قزل حصار) قرار گرفته است، تصریح کرد: تخصیص اعتبار جهت تکمیل و بهره برداری بوستان بانوان شهر کیان به منظور افزایش روحیه، نشاط و شادابی بانوان این شهر از ضروریات است.

میری با بیان این‌که زنان و نقش تأثیرگذار آنان در رشد و ترقی جوامع باید همواره مورد توجه مدیران در سطوح مختلف قرار گیرد، خاطرنشان کرد: زنان به عنوان نیمی از جمعیت تأثیر مستقیمی در توسعه جامعه دارند چراکه میزان بهره‌گیری منطقی از توانایی‌ها و استعدادهای نیروی انسانی یکی از مباحث اساسی در زمینه توسعه است.

وی با تاکید بر اینکه بهره‌وری از ظرفیت زنان در زمینه‌های مختلف دستیابی به توسعه را تسهیل می‌کند، تاکید کرد: در جامعه‌ای که مشارکت زنان در زمینه اشتغال و فعالیت‌های اقتصادی بیشتر باشد، رفاه اجتماعی نیز بیشتر خواهد بود.

نایب رئیس شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری با تاکید به اینکه در جلسه بازدید از پارک بانوان شهر کیان موضوعاتی مطرح شد، گفت: مقرر شد شورای اسلامی شهر کیان، طرح کامل پارک بانوان آن شهر را به دفتر امور زنان و خانواده استانداری به منظور پیشنهاد اختصاص اعتبار در لیست پروژه‌های سفر دوم ریاست جمهور به استان ارسال کند، همچنین لیست کارگاه‌های اشتغالزایی بانوان که نیازمند تسهیلات جهت رونق کسب و کار است را جهت معرفی به صندوق کارآفرینی امید به دفتر امور زنان و خانواده استانداری ارسال کنند.

میری ادامه داد: فرمانداری شهرستان شهرکرد نیز به منظور تخصیص اعتبار جهت تکمیل پارک بانوان، موارد را در کمیته برنامه‌ریزی شهرستان طرح کند.

کد خبر 682446

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.