تعهد ۶۵ هزار واحدی مسکن هرمزگان تا شهریورماه آغاز شود

استاندار هرمزگان با تاکید بر تسریع انجام پروژه‌های نهضت ملی مسکن، گفت: تعهد ۶۵ هزار واحدی مسکن هرمزگان باید تا شهریورماه آغاز شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، جلسه شورای مسکن استان هرمزگان صبح امروز_ پنچ شنبه دوم شهریورماه_با حضور استاندار هرمزگان و نماینده وزارت راه و شهرسازی در کارگروه تنظیم و کنترل بازار املاک و مستغلات و مدیران دستگاه‌های اجرایی برگزار شد.

مهدی دوستی استاندار هرمزگان، بر لزوم تعریف مشوق‌هایی برای تشویق مردم جهت واریز سریع‌تر آورده خود در مشارکت احداث مسکن تاکید و اظهار کرد: برای این مهم باید بستری تعریف شود و کار به صورت متقن و مدون انجام شود تا محرکی برای مردم باشد و ابعاد آن نیز کاملاً برای مردم روشن و اطلاع‌رسانی شود.

وی در بررسی فرآیندهای آغاز نهضت ملی مسکن در جزیره بوموسی، افزود: احداث مسکن در جزیره بوموسی باید به صورت ویژه دنبال شود چرا که توسعه این جزیره امر مقام معظم رهبری است و دولت نیز نگاه ویژه‌ای در این حوزه داشته است و تجهیزات مورد نیاز نیز برای این امر تأمین خواهد شد.

دوستی با تاکید بر لزوم تسریع در احداث عملیات اجرایی نهضت ملی مسکن، تصریح کرد: فصل پاییز و زمستان پیش‌رو فصل طلایی احداث مسکن در استان هرمزگان است و اگر نتوانید در این فرصت کار را به یک جایی برسانید و دوباره به تابستان بخورید تورم سالیانه و کمبود نیروی انسانی ماهر، هزینه‌های خانه‌سازی در استان را افزایش خواهد داد.

استاندار هرمزگان، گفت: اگر نهایتاً تا پایان شهریور ماه امسال توانستید قراردادهای احداث مسکن را با پیمانکاران ببندید خواهید توانست تا پایان دولت مسکن‌ها را تکمیل کنید در غیر این صورت طرح‌های نهضت ملی مسکن در استان تا پایان دولت به اتمام نخواهد رسید.

وی تصریح کرد: خود را ملزم کرده‌ایم که تا سفر رئیس جمهور تمام ۶۵ هزار واحد تکلیفی استان را آغاز کنیم و هیچ پروژه‌ی مسکن آغاز نشده در استان نداشته باشیم.

نماینده عالی دولت در استان هرمزگان، همچنین فرمانداران را ملزم کرد که از طریق ابزارهای مختلف آورده‌ی اولیه ۴۰ میلیون تومانی مردم را اخذ و به پروژه‌ها تزریق کنند.

مهلی نماینده وزارت راه و شهرسازی در کارگروه تنظیم و کنترل بازار املاک و مستغلات، در این نشست، اظهار کرد: طبق مصوبه هفتمین نشست شورای عالی مسکن و تاکید رئیس جمهور و وزیر راه و شهرسازی، ساماندهی بازار مسکن توسط کارگروه تنظیم بازار مسکن کلید خورده است که نوزدهمین مقصد برای این امر هرمزگان بوده است.

وی افزود: این کار ابتدا از شهرهای جدید پردیس، پرند و هشتگرد آغاز شد که خوشبختانه منجر به کاهش ۲۰ تا ۲۵ درصدی قیمت مسکن در این شهرها شد و تأثیر آن روی بازار مسکن تهران نیز کاهش ۳.۸ درصدی قیمت مسکن بود.

مهلی اضافه کرد: سامانه ملی اجاره بها در حال راه‌اندازی است و در آن به طور دقیق به مردم اعلام خواهد شد که ملک طبقه چهارم بدون آسانسور یا آسانسور دار یا انباری فلان منطقه چه قیمتی دارد و هیچ‌کس اجازه نخواهد داشت خارج از فرمول سامانه ملی اجاره بها ملکی را اجاره بدهد.

نماینده وزارت راه و شهرسازی در کارگروه تنظیم و کنترل بازار املاک و مستغلات، با اشاره به وجود افزون‌بر ۱۸۱ هزار و ۴۸۰ واحد صنفی مشاور املاک در کشور گفت: حدود ۳۰ هزار بازرسی در کشور انجام شده است که در این راستا ۲ هزار و ۹۸۶ واحد متخلف صنفی مشاور املاک در کشور پملپ شده و تاکنون ۱۳ هزار و ۴۹۱ میلیارد ریال جرایم تعزیراتی اخذ شده است.

کد خبر 682433

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.