۱۴ طرح خدماتی عمرانی ورزشی در برزک کلنگ‌زنی شد

فرماندار ویژه کاشان گفت: همزمان با دومین روز از هفته دولت ۱۴ طرح خدماتی عمرانی ورزشی در بخش برزک بهره‌برداری و کلنگ زنی شد.

محمد شریف زارعی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، ضمن گرامیداشت هفته‌ی دولت و یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر از کلنگ زنی چند پروژه در بخش برزک خبر داد و اظهار کرد: آئین کلنگ زنی فاز اول ۵۰ هکتاری برزک جهت تولید گل محمدی با اعتبار ۵۵ میلیارد ریال اجرا شد، که این پروژه در راستای تثبیت اشتغال و پایداری امنیت غذایی منطقه مؤثر است.

وی با اشاره به اینکه منطقه کاشان بزرگترین تولید کننده گل محمدی است، افزود: اجرای این طرح با اشتغالزایی ۵۲۶ نفر و استخر ذخیره آب ۵۵۰ متر مکعب توسعه منطقه را به دنبال دارد.

فرماندار ویژه کاشان تصریح کرد: عملیات کلنگ زنی احداث نیروگاه خورشیدی ۳۳۰ کیلوواتی روستای تاریخی پنداس اولین مدل حمایتی متمرکز در کشور است که در مساحتی بالغ بر ۴۵۰۰ متر مکعب اجرا شد.

وی اضافه کرد: این طرح درآمد سالانه بالغ بر ۵ میلیارد تومان را برای روستا خواهد داشت و اولین روستایی می‌شود که مازاد بر مصرف، تولید برق دارد و ایجاد درآمد پایدار برای ۵۰ خانوار و دهیاری، تأمین انرژی ۳۳۰ واحد مسکونی، کاهش تلفات شبکه و بهبود افت ولتاژ شبکه محلی و کاهش تولید گازهای گلخانه‌ای، مصرف آب و در نهایت ایجاد روستایی پاک از جمله مزایای این طرح است.

زارعی سومین پروژه در بخش برزک را بهره برداری از سنگ فرش کوچه قلعه میان روستای ورکان عنوان کرد و گفت: این پروژه با اعتبار ۵ میلیارد ریال به بهره برداری رسید.

وی افزود: همچنین در روستای ورکان عملیات کلنگ زنی چمن مصنوعی در راستای افزایش سرانه ورزشی منطقه انجام شد که زمینی با مساحت ۱۲۰۰ متر مربع بالغ بر ۱۰ میلیارد ریال اعتبار توسط خیر محترم به این طرح اختصاص یافت.

فرماندار کاشان پارک آذران در مساحت ۱۰۰۰ متر مربع و اعتبار ۲۰ میلیارد ریال از دیگر پروژه‌های امروز بود که عملیاتی شد.

وی واگذاری یک هکتار زمین در روستای ویدوجا برزک برای مجموعه تفریحی و آئین کلنگ زنی مجموعه ورزشی و چمن مصنوعی در روستاهای ویدوجا، سادیان، ورکان و مرق، آئین کلنگ زنی پارک در روستاهای ویدوجا و آزران، آئین، آئین کلنگ زنی ساختمان اداره مالیات برزک و ترمیم و بازسازی بقعه بابا افضل مرق را از دیگر پروژه‌های دومین روز از هفته‌ی دولت در بخش برزک عنوان کرد.

زارعی در پایان از افتتاح مرکز آتش نشانی روستایی بخش برزک در روستای ازوار، سنگ فرش معابر روستاهای مرق و ورکان خبر داد و افزود: تمامی این پروژه‌ها با تلاش و همت اعضای شورای اسلامی، دهیاری‌ها و مسئولین محترم ادارات و همراهی مردم انجام شده است.

کد خبر 682418

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.