آنالیز دیدار سپاهان و استقلال در هفته‌ سوم لیگ‌برتر

یک آنالیزور حرفه‌ای نمایش استقلال و سپاهان در هفته ابتدایی لیگ را مورد بررسی قرار داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در چارچوب رقابت‌های هفته سوم لیگ برتر، شب گذشته دو تیم سپاهان و استقلال در ورزشگاه نقش‌جهان به مصاف یکدیگر رفتند و این دیدار با نتیجه یک بر صفر به سود شاگردان مورایس به پایان رسید.

تقابل آبی و طلایی پوشان با وجود اینکه در حضور تماشاگران پرتعداد هر دو تیم برگزار شد اما کیفیت و جذابیت لازم را نداشت و بیشتر شاهد درگیری، حواشی و تنش‌های بین بازیکنان بودیم.

عملکرد سپاهان و استقلال در هفته سوم لیگ توسط هوتن نگاری، دارنده مدرک آنالیزوری و مربی فوتبال کشورمان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا بررسی شده است که در ادامه می‌خوانیم:

تنش و خطاهای این دیدار بسیار بود

هوتن نگاری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص دیدار سپاهان و استقلال اظهار کرد: شب گذشته بازی فنی را تماشا نکردیم چراکه حساسیت، تنش و خطاهای این دیدار بسیار بود و از سوی دیگر کیفیت زمین چمن ورزشگاه نقش اجازه به نمایش گذاشتن فوتبال خوب را نمی‌داد.

وی با اشاره به چینش دو تیم گفت: در خصوص ترکیب دو تیم باید بگویم سپاهان ۳_۴_۴ و استقلال با سیستم ۲_۴_۴ بازی کرد که ترکیب سپاهان همان همیشگی بود؛ یعنی چهار بازیکن در خط دفاع حضور داشتند و در واقع مورایس به سیستم بازی گذشته خود دست نزده بود.

تراکم پست خط دفاع آبی‌پوشان مانع گلزنی سپاهان

این آنالیزور فوتبال در تشریح تاکتیک مورایس برای رسیدن به گل گفت: آبی پوشان با چینش ۲_۴_۴ در نیمه زمین دفاع می‌کردند و همین موضوع سبب شد کیفیت لازم در خط حمله و بازی‌های روی زمین را از سپاهان مشاهده نکنیم چراکه تراکم پشت خط دفاع شاگردان نکونام این اجازه را به طلایی پوشان نمی‌داد.

آنالیز دیدار سپاهان و استقلال در هفته‌ سوم لیگ‌برتر

نگاری ادامه داد: دیدار این دو تیم صحنه خطرناک یا فنی به خصوصی نداشت و بیشتر شاهد حرکات رامین رضائیان و میلاد زکی‌پور بودیم؛ سپاهان سه مثلث در سمت چپ دارد که این مثلث‌ها در بازی‌های گذشته طلایی پوشان بسیار به چشم می‌آمد اما در جدال با استقلال چنین چیزی وجود نداشت؛ به همین دلیل مورایس رو به ضربات ایستگاهی آورد و تنوع تاکتیکی در ضربات ایستگاهی سپاهان به وضوح مشخص است، شب گذشته نیز از همین طریق به گل رسیدند؛ هرچند صحبت‌هایی در خصوص خطای بازیکن سپاهان بر روی مهاجم استقلال پیش از اعلام پنالتی وجود دارد اما این صحنه را به کارشناسان داوری واگذار می‌کنیم.

استقلال به لحاظ نفرات نسبت به سپاهان عقب‌تر بود

وی پیرامون سبک بازی سرمربی استقلال بیان کرد: جواد نکونام برخلاف هفته گذشته کاملاً تفکرات دفاعی داشت چراکه در خانه حریف و در مقابل تماشاگران پرتعداد سپاهان بازی می‌کرد و از سوی دیگر یکی از دلایلی که سبب شد آبی‌پوشان دفاعی بازی کنند این بود که رقیب آن‌ها سپاهان بود؛ تیم مورایس امسال برای قهرمانی بسته شده است و در واقع سرمربی استقلال اطلاع داشت به لحاظ مهره زور کمتری نسبت به نماینده اصفهان دارد.

آنالیز دیدار سپاهان و استقلال در هفته‌ سوم لیگ‌برتر


آنالیزور فوتبال کشورمان با اشاره به نقاط قوت و ضعف سپاهان تصریح کرد: در خصوص سپاهان باید چند مورد را گوشزد کنم؛ نکته اول این است که نقطه ضعف این تیم فضای خالی پشت زکی‌پور و رامین رضائیان است چراکه این دو مدافع دونده هستند و غالباً فضای پشت آن‌ها خالی می‌ماند، مورد بعدی این است که نیلسون مدافع خوبی به شمار می‌رود اما به لحاظ فنی از سایر بازیکنان طلایی پوش کمی ضعیف تر است.

بهترین خط حمله لیگ در اختیار سپاهان

وی خاطر نشان کرد: برگ برنده سپاهان پرس از بالای این تیم و دوندگی هافبک‌ها یعنی محمد قربانی، فرشاد احمدزاده و جواد حسین نژاد است؛ این بازیکنان با دوندگی خود خلاقیت را از بازیکنان طراح حریف می‌گیرند و یکی از نقاط کلیدی طلایی پوشان در این فصل این است و بهترین خط حمله لیگ را هم در اختیار دارند.

کد خبر 682414

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.