چگونه می‌ توان خبرنگار جشنواره فیلم کودکان و نوجوانان شد؟ + لینک ثبت نام

فراخوان جذب و آموزش خبرنگاران کودک و نوجوان در رده سنی ۱۲ تا ۱۶ سال ویژه سی و پنجمین جشنواره بین المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان اصفهان منتشر شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، پیرو سنت و رسمی که از سال‌های گذشته در دل جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان اصفهان بوده است، شکل‌گیری تیمی از خبرنگاران کودک و نوجوان در دستور کار قرار گرفته تا نوجوانان در طول ایام جشنواره و حتی قبل از آن به فعالیت در حوزه خبری و رسانه‌ای پیرامون مسائل، اخبار و رویدادهای مرتبط با جشنواره پرداخته و به نوعی این رویداد را از منظر خود پوشش دهند.

امسال نیز همچون دوره‌های گذشته، ستاد اجرایی جشنواره فراخوان جذب و آموزش خبرنگار کودک و نوجوان از پنجشنبه دوم شهریورماه جاری ویژه نوجوانان ۱۲ تا ۱۶ ساله اصفهانی منتشر شده است که نوجوانان علاقه‌مند به فعالیت در این حوزه، می‌توانند مشخصات خود را به طور کامل در فرمی که برای آن‌ها تنظیم شده و در پوستر فراخوان موجود است، درج کنند و ثبت نام خود را انجام دهند.

چگونه می‌ توان خبرنگار جشنواره فیلم کودکان و نوجوانان شد؟ + لینک ثبت نام

کودکان و نوجوانان علاقه‌مند تا پانزدهم شهریورماه فرصت دارند برای ثبت نام به آدرس https://b2n.ir/icffjournalists مراجعه کنند و همچنین جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره ۳۵۵۴۴۰۹۶-۸ تماس حاصل کنند.

بعد از پایان مهلت ثبت نام که دهم شهریورماه جاری خواهد بود، متقاضیان اطلاعاتشان ثبت می‌شود و از آن‌ها آزمون اولیه‌ای گرفته خواهد شد تا تعدادی از این عزیزان انتخاب و در نهایت وارد فرآیندهای آموزش می‌شوند.

افراد منتخب در کارگاه‌های آموزشی که هم حوزه رسانه، خبر و هم مبانی اولیه حوزه سینما را در بر می‌گیرد، شرکت داده خواهند شد تا آموزش‌های ابتدایی را ببینند و تا مدت زمان باقی مانده به جشنواره آماده شوند و در آن رویداد در قالب خبرنگاران جشنواره، به ایفای نقش بپردازند.

علاوه بر اینکه نوجوانان در کارگاه‌های مشخص و برنامه‌ریزی شده آموزش می‌بینند از مکان‌هایی که مرتبط با حوزه خبر، رسانه و سینما است، نیز بازدید می‌کنند و با شخصیت‌های مختلف ملاقات خواهند داشت.

نفرات نهایی که بعد از آزمون مشخص می‌شوند به کارگروه‌های مختلفی تقسیم شده و هرکدام مأموریت‌های خاصی در حوزه خبر عهده دار خواهند شد تا به نوعی بازوی کمکی و اجرایی برای برگزارکنندگان این دوره از جشنواره در شهر اصفهان باشند.

جشنواره بین‌المللی کودکان و نوجوانان هم درباره کودکان و نوجوانان و هم برای کودکان و نوجوانان برنامه‌ریزی شده بنابراین همیشه دست اندرکاران در دوره‌های مختلف به دنبال این هستندکه سهم بیشتری حتی در فرآیندهای اجرایی در اختیار کودکان و نوجوانان که صاحبان اصلی این رویداد هستند، قرار دهند.

هدف اصلی از شکل‌گیری چنین کمیته‌ای، سرمایه گذاری بر روی جوانان و نوجوانان به عنوان خبرنگاران تخصصی آینده و درگیر کردن، جذب و مشارکت هرچه بیشتر کودکان و نوجوانان در فرآیندهای اجرایی جشنواره است این در حالیست که در کنار کمیته خبرنگاران کودک و نوجوان، کمیته دیگری با عنوان کمیته داوران کودکان و نوجوانان، شکل می‌گیرد.

سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان اصفهان، با مشارکت سازمان سینمایی، بنیاد سینمایی فارابی و شهرداری اصفهان، از پانزدهم تا بیستم مهرماه برگزار خواهد شد.

کد خبر 682364

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.