انجام بیش از یک هزار عملیات امدادی در چهارمحال‌وبختیاری

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان چهارمحال‌وبختیاری گفت: طی دو سال گذشته، امدادگران و نجاتگران جمعیت هلال‌احمر استان با انجام یک هزار و ۵۹۶ عملیات امدادی، موفق به ارائه خدمات و امدادرسانی به ۱۰۳ هزار و ۵۱۰ نفر شدند.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان چهارمحال‌وبختیاری، مسعود مثنوی اظهار کرد: طی سال‌های ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲ امدادگران و نجات‌گران جمعیت هلال احمر استان با انجام یک هزار و ۵۹۶ عملیات امدادی موفق به ارائه خدمات و امدادرسانی به ۱۰۳ هزار و ۵۱۰ نفر شدند.

وی افزود: خدمات حضوری به ۱۰ مورد حوادث زلزله، ۷۹۸ مورد حوادث جاده‌ای، ۱۲۳ مورد حوادث شهری، ۲۰۰ مورد کوهستان، ۳۱ مورد حوادث ساحلی، یک مورد حوادث آتش‌سوزی مراتع، ۸۳ مورد حوادث سیل و آب‌گرفتگی و ۳۵۰ مورد حوادثی همچون طوفان توسط عوامل امدادی ارائه شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان چهارمحال‌وبختیاری خاطرنشان کرد: امدادگران و نجات‌گران موفق به انتقال ۶۷۷ نفر به مراکز درمانی شدند و ۱۳۳ نفر نیز به صورت سرپایی درمان شدند و ۳۹۳ مورد عملیات رهاسازی انجام شد.

مثنوی اضافه کرد: ۶۶ سورتی پرواز توسط بالگرد جمعیت هلال‌احمر استان انجام و موفق به نجات جان افراد گرفتار در کوهستان و مناطق سخت گذر شد.

وی در رابطه با وضعیت اسکان اضطراری مسافران، گفت: بیش از ۱۱ هزار و ۲۶۶ نفر در پایگاه‌های جمعیت هلال‌احمر استان اسکان اضطراری داده شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان چهارمحال‌وبختیاری افزود: در این عملیات‌ها ۹ هزار و ۵۷ امدادگر و نجات‌گر در قالب دو هزار و ۶۸۱ تیم عملیاتی با استفاده از یک هزار و ۵۷۲ دستگاه آمبولانس و خودروی امداد و نجات، موفق به رهاسازی و انتقال مصدومان به مراکز درمانی شدند.

کد خبر 682362

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.