تصمیمات کلان اقتصادی استان‌ها باید پیوست اشتغال داشته باشد

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: تمام تصمیمات کلان اقتصادی در استان‌ها چه در کارگروه اشتغال مطرح شوند و چه نشوند، باید پیوست اشتغال داشته باشند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمود کریمی‌بیرانوند، امروز _پنجشنبه، دوم شهریورماه_ در کارگروه اشتغال استان کردستان که در سالن پیامبر اعظم استانداری برگزار شد، اظهار کرد: استان کردستان در سال گذشته بیش از ۱۳۲ درصد از تعهد اشتغال خود را محقق کرده که این نتیجه زحمات همه مسئولان و نهادهای دخیل در این امر است.

وی افزود: در شاخص نرخ مشارکت اقتصادی نیز استان کردستان در دو سال گذشته همواره از میانگین کشوری بالاتر بوده است که این نشان از پویایی و زنده بودن بازار استان دارد که جز با همراهی تمام بخش‌ها و به‌ویژه بانک‌ها محقق نمی‌شد.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: جذب حدود ۹۳۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی و تحقق ۷۰ درصدی سهمیه استان در بحث اشتغال اقدامی بسیار قابل توجه است که امیدواریم بانک‌های عامل در ادامه نیز همین روند را داشته باشند.

اشتغال اولویت اصلی دولت سیزدهم است

وی اولویت اصلی دولت سیزدهم را اشتغال عنوان کرد و گفت: اهتمام به امر اشتغال اهتمام به سفره و معیشت مردم است که همواره توسط رئیس جمهور، وزیر کشور و سایر مسئولان و ارکان جامعه مورد تاکید قرار گرفته است.

تصمیمات کلان اقتصادی استان‌ها باید پیوست اشتغال داشته باشد

کریمی‌بیرانوند ادامه داد: از مدیران تمام دستگاه‌ها درخواست می‌کنم که سامانه رصد را که یک سامانه تخصصی در حوزه اشتغال است، جدی‌تر بگیرند و بیشتر در آن ورود کنند.

وی به حوزه مشاغل خانگی نیز اشاره کرد و گفت: امسال ۷۰ درصد از اعتبارات طرح مشاغل خانگی باید صرف پشتیبانان شود و در این راستا راه‌اندازی بازارچه و کمک به سایت‌های فروش نیز اقدام بسیار خوبی است.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: مصوبه معیشت و اشتغال مرزنشینان را در دولت داریم که از استان‌های مرزی می‌خواهیم از این ظرفیت استفاده کرده و مسائل و مشکلات خود را در این حوزه به ما منتقل کنند تا پیگیری و رفع کنیم.

وی با تاکید بر اینکه امسال در حوزه اشتغال تمرکز بر کیفیت شغل است نه کمیت، افزود: نهادهای فرهنگی، آموزشی و دانشگاهی نیز باید در کارگروه اشتغال حضور داشته باشند و گزارش کار ارائه دهند و نقش آن‌ها از این به بعد پررنگ‌تر از سایر دستگاه‌ها دیده شود.

کریمی بیرانوند تاکید کرد: استان‌های غربی کشور باید محل رفت و آمد کارآفرینان باشد تا کارآفرینان با ظرفیت‌های منطقه بیشتر آشنا شوند و در ادامه اثرات مثبت آن را خواهند دید.

وی اضافه کرد: سامانه جستجوی شغل و سامانه جامع تسهیلات کشور نیز باید در محوریت کار قرار گیرند و تمام تصمیمات کلان اقتصادی استان هم باید پیوست اشتغال داشته باشند.

تصمیمات کلان اقتصادی استان‌ها باید پیوست اشتغال داشته باشد

ضرورت سرمایه‌گذاری هلدینگ‌های وزارت تعاون در استان کردستان

اسماعیل زارعی کوشا، استاندار کردستان نیز در ادامه این کارگروه اظهار کرد: در نظام جمهوری اسلامی ایران دولت فقط قوه مجریه نیست و تمام نهادها و ساختار اداری کشور دولت محسوب می‌شوند.

وی افزود: پیگیری دولت سیزدهم در بحث اشتغال و ابلاغ مصوبات در این راستا و پیگیری نماینده وزارت کار، نشان از اهتمام جدی دولت برای افزایش سطح اشتغال در کشور دارد.

استاندار کردستان در ادامه خواستار فعالیت بیشتر هلدینگ‌های وزارت تعاون در استان شد و افزود: سرمایه‌گذاری هلدینگ‌های وزارت تعاون در استان‌ها، مصوبه دولت است و از این وزارت می‌خواهیم این مسئله در کردستان بیشتر عملیاتی شود.

وی همچنین انتقال حساب شرکت‌های زیرمجموعه وزارت تعاون را به داخل استان کردستان خواستار شد و گفت: امیدواریم این مورد نیز پیگیری شود.

زارعی کوشا همچنین از مدیران استان خواست در سامانه رصد بیشتر فعالیت داشته باشند زیرا بحث اشتغال اولویت اصلی دولت است.

تصمیمات کلان اقتصادی استان‌ها باید پیوست اشتغال داشته باشد

پرداخت ۹۱۲ میلیارد و ۷۲۹ میلیون تومان تسهیلات اشتغال‌زایی در کردستان

فرزاد پیشکاری، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کردستان نیز در این جلسه اظهار کرد: تاکنون عملکرد تسهیلات تبصره ۱۸ (تسهیلات اشتغال‌زایی) در استان کردستان ۹۱۲ میلیارد و ۷۲۹ میلیون تومان بوده که برای ۸۶۲۳ طرح پرداخت شده است و ۳۸ درصد تحقق اشتعال ثبت شده در سامانه رصد را داشته‌ایم.

وی افزود: در بخش اشتغال روستایی ۶۰۸۸ طرح به بانک‌ها معرفی شده و ۵۹۰۲ طرح تسهیلات دریافت کردند که بالغ بر ۵۵۱ میلیارد تومان بوده و باعث اشتغال‌زایی ۹۸۸۲ نفر شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کردستان تصریح کرد: در بخش مشاغل خانگی امسال ۱۱۶ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان تسهیلات در استان کردستان پرداخت شده که سهم قابل توجهی را به خود اختصاص داده است.

کد خبر 682327

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.