کنترل آفات در ۳۰۰ هکتار از عرصه‌های فضای سبز شهری قزوین

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قزوین از کنترل آفات در ۳۰۰ هکتار از عرصه‌های فضای سبز شهر خبر داد و گفت: عملیات مبارزه و کنترل آفات به ویژه آفت کنه به صورت موضعی و برحسب لزوم در برنامه‌های نظارتی سازمان قرار دارد.

محمدصالح صالحی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا از کنترل آفات در ۳۰۰ هکتار از عرصه‌های فضای سبز شهری خبر داد و اظهار کرد: با تدابیر انجام شده در شناسایی دقیق آفات فضای سبز و استفاده از سموم مناسب و استاندارد در زمان مؤثر، شاهد کنترل و کاهش قابل توجه کانون آلودگی آفات و بیماری‌های فضای سبز هستیم.

وی افزود: سال جاری علاوه بر سه مرحله مبارزه سراسری برای کنترل جمعیت آفات فضای سبز، سم‌پاشی درختان نارون علیه آفت سوسک برگ‌خوار، سم‌پاشی درختان چنار علیه آفت کنه و سم‌پاشی درختان در بعضی معابر فرعی در یک بازه زمانی ۴۵ روزه انجام شده است.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قزوین خاطرنشان کرد: عملیات مبارزه و کنترل آفات به ویژه آفت کنه به صورت موضعی و برحسب لزوم در برنامه‌های نظارتی سازمان قرار دارد.

صالحی با اشاره به اجرای مرحله دوم سم‌پاشی فضای سبز آرامستان‌های قزوین، تصریح کرد: عملیات سم‌پاشی فضای سبز آرامستان‌های نوبیلی، صدر، حسینی و بهشت فاطمه (س) به پایان رسیده است و عملیات سم‌پاشی با هدف کنترل و مبارزه با آفات و بیماری‌های گیاهی در درختان مجموعه فضای سبز آرامستان‌ها همچون قارچ و سوسک خراط هر ساله به صورت دوره‌ای انجام می‌شود.

وی از به‌روزرسانی، افزایش ضریب نوری و کاهش مصرف انرژی سیستم روشنایی بوستان شهید دستغیب خبر داد و گفت: در راستای تقویت روشنایی این بوستان و کاهش مصرف برق، سرچراغی‌های قدیمی با لامپ‌های پرمصرف تعویض و با نصب سرچراغی‌های جدید و لامپ‌های کم مصرف LED به‌روزرسانی شد.

کد خبر 682310

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.