بیش از ۶۸ هزار نفر در فولادشهر متقاضی مسکن هستند

فرماندار شهرستان لنجان با بیان اینکه بیش از ۶۸ هزار نفر در فولادشهر متقاضی واحد مسکونی در طرح نهضت ملی هستند، گفت: ساخت ۱۲ هزار واحد مسکونی در تعهد شرکت عمران شهر جدید فولادشهر بوده که از این تعداد بالغ بر هشت هزار واحد در حال ساخت و چهار هزار واحد نیز در حال واگذاری به پیمانکار است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حمیدرضا محمدی فشارکی شامگاه چهارشنبه _یکم شهریور ماه_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بر اساس آمار ارائه شده بیش از ۶۸ هزار نفر در فولادشهر متقاضی واحد مسکونی در طرح نهضت ملی بودند که از این تعداد ۳۰ هزار متقاضی حائز شرایط هستند.

وی افزود: بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در طرح نهضت ملی مسکن، ساخت ۱۲ هزار واحد مسکونی در تعهد شرکت عمران شهر جدید فولادشهر بوده که از این تعداد بالغ بر هشت هزار واحد در حال ساخت بوده و چهار هزار واحد نیز در حال واگذاری به پیمانکار است.

فرماندار شهرستان لنجان با اشاره به اهمیت انجام برنامه‌ریزی برای تسریع در اجرای پروژه نهضت ملی مسکن در فولادشهر، تصریح کرد: با توجه به اهمیت تسریع در روند اجرای طرح نهضت ملی مسکن موضوعات پروژه‌های مختلف در صد و یکمین جلسه شورای مسکن استان اصفهان در فولادشهر مطرح و علاوه بر ارائه گزارش شرکت عمران فولادشهر، مباحث و چالش‌های پیش روی پروژه‌ها مطرح و در خصوص آنها تصمیم‌گیری شد.

وی اضافه کرد: شهر جدید فولادشهر در مقایسه با دیگر شهرهای جدید تعهد بیشتری در خصوص ساخت مسکن در طرح نهضت ملی مسکن بر عهده دارد و از سوی دیگر درصد پیشرفت پروژه‌ها نیز در این شهر جدید قابل‌توجه است.

محمدی ادامه داد: نشست‌های تخصصی شورای مسکن به منظور ارزیابی، بررسی میزان پیشرفت پروژه‌ها، تقویت نقاط قوت و برطرف کردن نقاط ضعف برگزارمی‌شود از این رو شاهد طرح موانع و مشکلاتی که شرکت عمران با آنها مواجه بود در این نشست بودیم تا این مجموعه بتواند تکالیف خود در طرح نهضت ملی به درستی در فولادشهر تحقق ببخشد.

وی اضافه کرد: فولاشهر در حوزه صدور پروانه ساخت و ساز عقب بود از این رو مقرر شد این مهم توسط شهرداری فولادشهر به‌محض درخواست از طرف شرکت عمران فولادشهر ظرف مدت یک هفته پیگیری و پروانه موقت صادر شود که البته پروانه موقت صادر شده صرفاً جهت خاک‌برداری نبوده بلکه تا پایان مرحله سفت‌کاری دارای اعتبار است.

فرماندار شهرستان لنجان خاطرنشان کرد: اعمال بازنگری در نحوه محاسبه عوارض آتش‌نشانی یکی دیگر از درخواست‌های مطرح شده برای تسریع در اجرای پروژه نهضت ملی مسکن در فولادشهر بود که به تصویب رسید و مقرر شد مکاتبه‌ای در این خصوص انجام گرفته تا نحوه محاسبه توسط استانداری اصفهان به روند قبلی خود بازگشته و به‌صورت عادی محاسبات انجام شود.

وی افزود: افزایش وام مسکن از ۴۰۰ میلیون تومان به ۵۵۰ میلیون تومان از دیگر مباحثی که بود که شورای مسکن استان مطرح شد و بانک مسکن نیز اعلام کردند در تأمین و تخصیص آن با هیچ‌گونه محدودیتی مواجه نبوده و بر اساس ابلاغ جدید این وام حتماً به متقاضیان پرداخت خواهد شد.

محمدی تصریح کرد: الزام دستگاه‌های خدمات‌رسان در حوزه زیربنایی و روبنایی نیز یکی دیگر مباحث مطرح شده در جلسه شورای مسکن استان بود و مقرر شد دستگاه‌ها و ادارات به تعهدات خود در این حوزه عمل کنند و ظرف مدت بسیار کوتاهی جلسه بعدی به‌منظور پیگیری مصوبات این نشست در فولادشهر مجدداً برگزار شود.

وی گفت: واگذاری پلاک‌های ویلایی به چند خانوار در طرح جوانی جمعیت که متقاضیان این طرح هستند دیگر مبحث مطرح شده بود و مقرر شد با مصوبه‌ای که شرکت عمران فولادشهر خواهد داد به‌صورت چند خانواری این واگذارها به واجدین شرایط انجام شود.

کد خبر 682306

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.