عصرانه با شهراندیشان/ وقتی شهردار به احترام یک شهروند به پا خاست

چهارمین نشست مشورتی شهراندیشان امروز ( چهارشنبه) با موضوع ارزیابی برنامه راهبردی ۱۴۱۰ شهرداری اصفهان با حضور مدیران شهری و شهروندان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، رأس ساعت ۱۶:۳۰ اولین روز آخرین ماه تابستان، برای شرکت در چهارمین نشست مشورتی شهراندیشان به سالن کتابخانه مرکزی شهرداری رسیدیم تا نحوه ارزیابی برنامه راهبردی ۱۴۱۰ شهرداری اصفهان را از سوی محققان شهر ثبت کنیم.

قرار است امروز تعدادی از شهراندیشانی ایده‌های خود را برای ارتقای برنامه راهبردی ۱۴۱۰ شهرداری در حضور مدیران شهر مطرح کنند تا راهگشای حل مسائل باشد.

در بدو ورود تقدیرنامه‌هایی به تمام شهراندیشانی که حتی کوچک‌ترین ایده، نظر یا پیشنهادی نسبت به برنامه راهبردی داشته‌اند تقدیم می‌شود؛ شهراندیشانی که دو روز پیش با یک تماس تلفنی از سوی شهرداری و با صدای علی قاسم‌زاده، شهردار اصفهان به این مراسم دعوت شده‌اند.

شهروندان خلاق و ایده پرداز شهر که پا به سالن اجتماعات می‌گذارند، تعدادی از مدیران شهری و مصطفی نباتی‌نژاد رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان با روی باز به آن‌ها خوش‌آمد می‌گویند.

عصرانه با شهراندیشان/ وقتی شهردار به احترام یک شهروند به پا خاست

رفته رفته سالن پر می‌شود و چهره‌های آشناتری هم به جمع شهراندیشان اضافه می‌شوند، مجید نادرالاصلی رئیس کمیسیون ویژه آب و مناطق کم‌برخوردار شورای اسلامی شهر اصفهان یکی از همین چهره‌ها است که ترجیح می‌دهد روی همان صندلی‌های ابتدای سالن و دورترین نقطه نسبت به ردیف اول بنشیند.

علی صالحی، محمد نورصالحی، حجت‌الاسلام منوچهر مهروی‌پور، عباس حاج‌رسولی‌ها و رسول میرباقری هم به دیگر اعضای شورای شهر می‌پیوندند و سیدعلی معرک‌نژاد و کمال حیدری به همراه علی قاسم‌زاده هم که به سالن می‌رسند، جمع شهروندان و مدیران شهری جمع می‌شود؛ جمعی که با یک نگاه کلی، به دلیل تنوعی که دارند، به شدت به چشم می‌آید.

عصرانه با شهراندیشان/ وقتی شهردار به احترام یک شهروند به پا خاست

مهدی آصالح، مدیرکل برنامه‌ریزی و بودجه شهرداری اصفهان اولین شخصی است که پشت تریبون قرار می‌گیرد و توضیحاتی راجع به روند ارزیابی برنامه راهبردی ۱۴۱۰ شهرداری اصفهان ارائه می‌کند.

مجری توضیح می‌دهد که هر کسی، حتی شهردار اصفهان، فرصت کوتاه دو سه دقیقه‌ای برای ارائه دارد و تأکید می‌کند که تمام سخنرانان زمان را رعایت کنند.

اولین شهراندیشی که پشت تریبون قرار می‌گیرد، دختر جوانی است که محیط زیست را هدف گرفته و نظرات و ایده‌هایش را ارائه می‌کند، به محض اینکه صدای زنگ و هشدار اتمام وقت بلند می‌شود، دختر جوان هم صحبتش را تمام می‌کند و با احترام به زمان به جایگاه خود برمی‌گردد.

شهراندیشان یکی یکی و به نوبت، هرکدام در حوزه تخصصی خودشان شروع به صحبت می‌کنند و شهردار اصفهان که ردیف اول و نزدیک به آن‌ها نشسته، عینک بر چشم و با دقت نکاتی که شهروندان گوشزد می‌کنند را یادداشت می‌کند.

عصرانه با شهراندیشان/ وقتی شهردار به احترام یک شهروند به پا خاست

کنار شهردار، علی صالحی سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان نشسته که او هم دفترچه یادداشتی در دست دارد و مطالبی که مطرح می‌شود را به دقت می‌نویسد.

نمایندگانی از فعالان حوزه زنان، گردشگری، روحانیون، محیط زیست، اقتصادی، نوجوانان، توان جویان به ارائه نظرات خودشان می‌پردازند و شهردار اصفهان پس از آن‌ها برای پاسخگویی و بیان نکاتی در خصوص مطالب مطرح شده پشت تریبون قرار می‌گیرد و او هم مانند سایرین برای صحبت زمان محدودی دارد.

عصرانه با شهراندیشان/ وقتی شهردار به احترام یک شهروند به پا خاست

وقتی شهردار به احترام یک شهراندیش به پاخاست

نوبت به نماینده‌ای از جامعه توان‌خواهان که می‌رسد به دلیل محدودیت‌های سالن میکروفون را به او می‌رسانند تا مطالبش را ارائه کند، اما او این شرایط را نمی‌پذیرد و می‌خواهد مانند دیگران پشت تریبون قرار بگیرد؛ شهروندان او را تشویق می‌کنند و شهردار اصفهان هم به احترام او می‌ایستد؛ او که معلم و روانشناس بالینی است انتقاداتی نسبت به امکانات شهر برای معلولان دارد و باز هم شهردار به دقت و با لبخند این انتقادات و پیشنهادات را یادداشت می‌کند.

عصرانه با شهراندیشان/ وقتی شهردار به احترام یک شهروند به پا خاست

برخی شهروندان درخواست صحبت خارج از برنامه‌ریزی‌های انجام شده دارند و مجری برنامه اعلام می‌کند که هر کسی تمایل داشته باشد، می‌تواند روزهای چهارشنبه اول هر ماه، در برنامه عصرانه شهراندیشی که با حضور مدیران شهری ساعت ۱۶:۳۰ برگزار می‌شود، شرکت کنند و به گفت‌وگو بپردازند.

ساعت که به ۱۹ نزدیک می‌شود و زمان نماز مغرب فرا می‌رسد، به انتهای سین برنامه می‌رسیم و دفتر چهارمین نشست مشورتی شهراندیشان با موضوع ارزیابی برنامه راهبردی شهرداری اصفهان بسته می‌شود.

کد خبر 682302

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.