لزوم نظرسنجی از شهروندان برای اجرای پروژه‌های شهری

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به لزوم نظرسنجی از نخبگان شهری و حتی عموم مردم گفت: با توجه به اینکه شهروندان در شهر زندگی می‌کنند، به راحتی می‌توانند مشکلات شهر را بگویند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمد نورصالحی امروز_ چهارشنبه یکم شهریورماه_ در چهارمین نشست مشورتی شهراندیشان اظهار کرد: از کسانی که در این نشست مشورتی حاضر شدند و به این حرکت اعتماد کردند، قدردانی می‌کنم، زیرا در وهله نخست بخشی از مردم ممکن است قبول نداشته باشند که این اقدام، کار جدی است.

وی افزود: سال گذشته پیشنهادی به شهردار اصفهان ارائه کردم تا برای پروژه‌های عمرانی نیز نظرسنجی انجام شود و چه بسا پروژه‌هایی اجرا شود که نخبگان و حتی مردم عادی به آن ایراد می‌گیرند.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به لزوم نظرسنجی از نخبگان شهری و حتی عموم مردم خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه شهروندان در شهر زندگی می‌کنند، به راحتی می‌توانند مشکلات شهر را بیان کنند.

وی افزود: امیدواریم مرکز پژوهش‌های شورا و شهردار اصفهان فرایندی ایجاد کنند تا نظرسجی‌ها به‌ویژه برای برنامه‌های بلندمدت ادامه‌دار باشد؛ قرار شد رئوس راهبردهای شهرداری را در شورای اسلامی شهر اصفهان تصویب و ابلاغ کنیم تا برای تصویب برنامه، عجله نداشته باشیم.
نورصالحی ادامه داد: سعی شود نظرات تمام افراد هر چه بیشتر مورد توجه قرار گیرد و معتقدم نباید به ایرادات شهرداری که توسط شهروندان بیان شد، پاسخ داده شود.

وی افزود: تدوین دومین برنامه جامع شهر اصفهان در دستور کار است و با توجه به اینکه نخستین طرح مربوط به سال ۱۳۶۷ است و تهیه دومین آن حدود پنج سال طول می‌کشد، یعنی طرح نخست ۴۰ سال نصف‌جهان را راهبری کرده است، باید به سیستم دولتی که نمی‌خواهد مشارکت شهروندان استفاده کند، فشار بیاوریم تا از این مشارکت استفاده شود زیرا این طرح پس از تدوین، تصویب و ابلاغ، برای تمام دستگاه‌ها لازم‌الاجرا خواهد بود.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: گذشته که مسئولیت دیگری در شهرداری داشتم، تلاش کردیم که بتوانیم مشاوری انتخاب کنیم که برای سه شهر بزرگ همچون اصفهان طرح جامع نوشته باشد یا حداقل با همکاری مشاور داخلی طرح جامع اصفهان را تهیه کند.

وی با بیان اینکه اصفهان منحصر به‌فرد است و امیدواریم به‌عنوان سرمایه جمهوری اسلامی ایران، مورد توجه باشد، افزود: به‌عنوان کسانی که مسئولیت در شهر داریم، وظیفه داریم حداکثر تلاش خود را برای بهترین راهبردها، برنامه‌ها و اقدامات انجام دهیم و پیشنهاد می‌کنم نظرسنجی از شهروندان را استمرار داده و در شهرداری و شورای اسلامی شهر ساختارمند کنیم و در رابطه با برنامه راهبردی شهرداری نیز مطمئن شویم که دیگر کسی نظری در این رابطه ندارد.

کد خبر 682278

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.