۱ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۲
بورس در دقایق آخر مثبت شد

بازار امروز روند بهتری را سپری کرد، شاخص کل با رشد هشت هزار ۳۸۵ واحدی به سطح یک میلیون ۹۴۶ هزار واحدی رسید، شاخص هم وزن نیز با رشد چهار هزار ۴۲۷ واحدی توانست به سطح ۶۶۷ هزار واحد برسد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، بورس روز اول شهریور را خوب آغاز کرد، امروز قرار است جلسه‌ای در مورد نرخ خوراک برگزار و تکلیف بازار با این نرخ مشخص می‌شود، به نظر بازار به نتیجه این جلسه خوشبین باشد و احتمالاً جو مثبت امروز بی‌ربط به این جلسه نباشد.

بازار امروز روند بهتری را سپری کرد، شاخص کل با رشد هشت هزار و ۳۸۵ واحدی به سطح یک میلیون ۹۴۶ هزار واحدی رسید رسید، شاخص هم وزن نیز با رشد چهار هزار ۴۲۷ واحدی توانست به سطح ۶۶۷ هزار واحد برسد، اخبار منتشرشده در خصوص تغییر نرخ خوراک پتروشیمی‌ها منجر به بهبود روند معاملات بازار سرمایه شده است، در صورتی که این نرخ تغییر کند پیش بینی می‌شود که روند بازار سرمایه بهبود یابد.

در بازار امروز شاهد بهبود همه معاملات به خصوص گروه خودرویی بودیم، خودرو به صف خرید نشست، خگستر رشد هفت درصدی داشت، خساپا نیز به صف خرید نشست و سایر نمادهای گروه خودرویی نیز مثبت بود، اتفاق عجیب امروز منفی بودن نماد فارس بوده است که افت ۱.۸ درصدی داشته است و بیشترین تأثیر منفی را بر شاخص کل گذاشت.

ارزش معاملات بازار امروز برابر با چهار هزار ۸۰۰ میلیارد تومان بوده است و حجم معاملات نیز برابر با شش میلیارد ۶۷۲ میلیون برگه سهم بود، در بازار بورس امروز نمادهای شپنا، شبندر، حکشتی، فملی، شستا و اخبار بیشترین تأثیر مثبت را بر بازار گذاشتند، در بازار فرابورس با رشد ۱۷۹ واحدی به محدوده ۲۴ هزار ۹۶۸ واحدی رسید، ارزش معاملات به سطح سه هزار ۶۰۰ میلیارد تومان رسید و حجم معاملاات نیز به محدوده سه میلیارد ۹۶۹ میلیون برگه سهم رسید.

نمادهای فجهان، وسپهر، دماوند، غصینو، دی، ودی و سمگا بیشترین تأثیر مثبت را گذاشتند.

عملیات ویژه صمت برای پایان زیان خودروسازان

وزارت صمت به دنبال کنار گذاشتن تدریجی قیمت‌گذاری دستوری است. علی‌آبادی هرچند دذ دو ماهی که به وزارت صمت آمده، تا حد امکان از اظهارنظر درباره موضوع قیمت‌گذاری خودرو پرهیز کرده، بااین‌حال به صورت چراغ‌خاموش به دنبال راهی برای کنار زدن قیمت‌گذاری دستوری بوده و هست.

در این خصوص؛ منوچهر منطقی معاون وزیر صمت حذف قیمت. گذاری دستوری را تلویحاً تأیید کرد و در پاسخ به این پرسش که آیا قرار است مدل قیمت‌گذاری خودرو تغییر کند، گفت: بله، وزیر معتقد است قیمت‌گذاری کم‌کم باید در اختیار هیئت‌مدیره خودروسازان قرار بگیرد.

نمای بازار

شاخص کل (%۰.۴)

شاخص هم وزن: (%۰.۷)

۴۷۴ نماد مثبت ۱۴۶ نماد منفی

۵۲ نماد صف خرید ارزش ۰.۱۶ همت

۴۷ نماد صف فروش ارزش ۰.۳۲ همت

حجم

ارزش معاملات: ۳.۷ همت

قدرت خرید: ۱

انتقال حقیقی به حقوقی: ۰.۱ همت

نسبت‌ها

ارزش بازار بورس: ۶.۹ هزار همت

نسبت p/e بورس و فرابورس : ۷.۹

نسبت p/d بورس و فرابورس : ۱۱.۹

نسبت p/b بورس و فرابورس : ۳.۳

نسبت p/s بورس و فرابورس : ۱.۹

پارامترهای مؤثر

دلار آزاد: ۴۹,۲۸۰ تومان

دلار حواله: ۳۷,۵۰۰ تومان

نفت برنت: ۸۴ دلار

مس: ۸۳۹۰ دلار

انس طلا: ۱۹۰۴ دلار

طلای ۱۸ عیار: ۲.۳۱ میلیون تومان

سکه امامی: ۲۸.۱ میلیون تومان

بیت کوین: ۲۶۰۲۰ دلار

نرخ بهره: ۲۳.۵۳ درصد

نقشه بازار

بورس در دقایق آخر مثبت شد

کد خبر 682237

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.