قرارداد رهن و اجاره منازل اطراف حرم شاهچراغ(ع) با اتباع خارجی ممنوع شد

مدیرکل امور اتباع و مهاجران خارجی استانداری فارس گفت: هرگونه عقد قرارداد اجاره و رهن واحدهای مسکونی اطراف حرم مطهر شاهچراغ(ع) و منطقه تاریخی فرهنگی شهر شیراز به اتباع بیگانه ممنوع شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، بهرنگ قربانی امروز _چهارشنبه یکم شهریورماه _‌در حاشیه نشست خبری استاندار فارس در آستانه فرا رسیدن هفته دولت، اظهار کرد: با توجه به حمله تروریستی اخیر به حرم مطهر شاهچراغ (ع) مصوباتی در خصوص اطراف حرم مطهر تدوین شد که بر اساس این طرح هموطنان و همشهریان در منطقه هشت شیراز و محدوده حرم مطهر حضرت احمد ابن موسی (ع) اجازه واگذاری و سکونت در منزل را به صورت رهن یا اجاره به اتباع بیگانه نخواهند داشت.

وی افزود: در راستای اجرای قانون در صورت مواجهه با این اقدام هرگونه اقدامات سلبی در دستور کار خواهد بود.

مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری فارس خاطرنشان کرد: در استان فارس ۳۵۸ هزار نفر تبعه خارجی با انواع مدارک اقامتی وجود دارد که از این تعداد در سال گذشته ۱۲۰ هزار نفر بعد از روی کار آمدن مجدد دولت طالبان به استان فارس آمدند.

قربانی با اشاره به اینکه در خصوص اتباع بیگانه در سطح کشور، خلأ یک سازمان مستقل که امور اتباع را پیش ببرد و سازماندهی کند احساس می‌شود، تاکید کرد: آخرین قانون در خصوص اتباع بیگانه مربوط به سال ۱۳۱۰ است و به دلیل این خلأ قانونی، با مشکلاتی در این حوزه مواجه هستیم.

وی تاکید کرد: در شناسایی و سرشماری اتباع بیگانه، داشتن مدرک سر شماری، به معنای مجاز بودن تلقی نمی‌شوند و این مدرک‌، معتبر نیست.

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری فارس با بیان اینکه حضور اتباع خارجه در استان هم فرصت و هم تهدیدهایی را ایجاد کرده است، ادامه داد: هموطنان از بعضی مشاغل استان فارس استقبال نمی‌کنند، در بعضی کارخانجات با کمبود کارگر مواجه هستیم و به این دلیل اتباع بیگانه جایگزین نیروی کار ایرانی می‌شوند.

قربانی اضافه کرد: در مکان‌هایی همچون آجرپزی شهرستان کوار، سنگ‌بری‌های شهرستان نی ریز و بعضی مرغداری‌های استان حضور کارگران تبعه بیگانه را شاهد هستیم.

هیچ تبعه خارجی نمی‌تواند به عنوان فروشنده در صنوف کار کند

وی تصریح کرد: تقسیم‌بندی مشاغل برای اتباع بیگانه در استان فارس صورت گرفته و این موضوع به فرمانداران شهرستان‌ها ابلاغ شده است که در مشاغلی که نیروی کار ایرانی توان و انگیزه کار دارد، به‌کارگیری اتباع خارجی ممنوع است.

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری فارس تاکید کرد: به عنوان نخستین استان در کشور، ممنوعیت فروشندگی اتباع بیگانه در استان از نیمه خردادماه اعمال شد. پیرو این قانون هیچ تبعه خارجی نمی‌تواند در سطح استان به عنوان فروشنده در صنوف مختلف مشغول به کار باشد.

قربانی خاطرنشان کرد: این اقدام هنوز به صورت کامل انجام نشده و شناسایی این افراد که در این شغل در بازار و صنوف مختلف فعالیت دارند، کمی زمان‌بر است.

وی اظهار کرد: با توجه به تمرکز جمعیتی این افراد که به ویژه در بازار وکیل و منطقه اطراف حرم مطهر حضرت شاهچراغ ساکن هستند، در صورت هرگونه همکاری نکردن صنوف با این طرح با آن‌ها برخورد می‌شود و این صنوف پلمپ خواهد شد.

ظرفیت ثبت‌نام دانش‌آموزان اتباع بیگانه ۴۰ درصد اعلام شد

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری فارس در این نشست به ثبت‌نام دانش‌آموزان اتباع بیگانه در مدارس اشاره و اظهار کرد: بنا بر مصوبه ابلاغی کارگروه ساماندهی استان به اداره کل آموزش و فرمانداران شهرستان‌ها، حداکثر ثبت‌نام دانش آموزان اتباع خارجی در مدارس با ظرفیت ۴۰ درصد و برای دانش‌آموز ایرانی ۶۰ درصد است.

قربانی گفت: این اقدام در راستای نگرانی مردم و مطالبه از سوی اداره کل مهاجران خارجی صورت گرفت.

کد خبر 682227

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.