توضیحات زاکانی درباره تخریب‌های منطقه ۱۹؛ فیلم را تقطیع کرده‌اند

شهردار تهران درباره انتشار فیلمی که در آن یک ساختمان نیمه‌کاره تخریب شد و تیر برق و درخت از بین رفت، گفت: قبل و بعد فیلم را تقطیع کرده و سپس آن را منتشر کرده‌اند.

به گزارش ایمنا، علیرضا زاکانی امروز _چهارشنبه یکم شهریورماه_ در حاشیه جلسه علنی هیئت دولت، در جمع خبرنگاران درباره فیلمی که روز گذشته از تخریب ساختمانی در خلازیر منتشر شد و در آن تیر برق و درخت از بین رفت، اظهار کرد: قبل و بعد از فیلم را تقطیع و سپس فیلم‌ها را منتشر کردند. ما در موضوع تخریب، ضوابط معینی داریم و کاملاً بر اساس آن کار را انجام می‌دهیم.

وی افزود: اگر فیلم کامل دیروز را مشاهده کرده باشید، در فیلم اعلام شد که منطقه از سحر بسته خواهد شد. آب و برق و گاز قطع می‌شود. اینکه از کدام طرف ساختمان را بکشند نیز مهم است تا به ساختمان‌های دیگر آسیب وارد نشود. ما تقریباً یک روز در میان در سطح شهر، تخریب داریم.

ساخت ۶ هزار ملک غیر غیرقانونی در خلازیر

شهردار تهران درباره پرسشی مبنی بر علت ساخت‌وسازهای غیرمجاز در خلازیر، خاطرنشان کرد: در این منطقه حدود ۱۸۰ مورد بنای غیرمجاز وجود دارد که خودشان نسبت به تخریب آن‌ها اقدام کرده‌اند. موضوع حاشیه‌نشینی و ایجاد شرایط ناپایدار همیشه هست، از طرفی در اینجا ملک وقفی است نه دولتی و نه شخصی.

زاکانی اضافه کرد: این کار از سالیان قبل انجام شده است، نزدیک به شش هزار پلاک ساخته شده که حدود ۹۰ درصد آن غیرقانونی است.

وی تصریح کرد: از زمان فتنه و آشوب‌هایی که سال گذشته در تهران صورت گرفت، در این منطقه ساخت‌وساز غیر قانونی تشدید شد. اصلاً نظارت معنایی ندارد. هیچکدام از اینها پروانه ندارند. شهرداری، نیروی انتظامی و قوه قضائیه سه ضلعی است که از ساخت‌وساز غیرمجاز ممانعت می‌کنند. سال گذشته فراجا درگیر شهر تهران بود. دستگاه قضائی نیز به متهمان و مشکلات رسیدگی می‌کرد و ما به دنبال جمع کردن آشوب گری‌ها بودیم، با این حال به عنوان شهرداری اقدام کردیم و ابتدای امسال نزدیک به ۶۰ تا ۷۰ نفر مجروح دادیم.

شهردار تهران با بیان اینکه باید از طریق دستگاه انتظامی حمایت شویم، چراکه اگر خودمان ورود کرده و جلوی ساخت‌وساز را بگیریم درگیری ایجاد می‌شود، گفت: دستگاه انتظامی باید از ما حمایت کند، تفاهمی با سردار رادان صورت گرفت و حمایت‌ها از ما آغاز شد.

زاکانی افزود: این نکته را هم بگویم که تا دی‌ماه سال گذشته، هیچ ضابطه‌ای برای ساخت‌وساز در خلازیر وجود نداشته است. ما در کمیسیون ماده پنج ساخت‌وساز در این منطقه را ضابطه‌مند کردیم. اکنون ساختمان‌هایی که با ضابطه تعیین شده است، می‌تواند در این منطقه بماند و بقیه باید تخریب شود.

کد خبر 682201

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.