طراحی خط ۳ مترو اصفهان تکمیل شد

مدیرعامل سازمان قطار شهری اصفهان و حومه با اشاره به تکمیل طراحی خط سه متروی این کلانشهر گفت: طراحی این خط به طول ۸.۸ کیلومتر با هشت ایستگاه انجام شده است و اگر بودجه قابل توجهی از سوی شهرداری یا دولت تزریق شود، سازمان قطار شهری آمادگی آغاز اجرای آن را دارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سیدمحسن واعظی‌فر امروز _چهارشنبه یکم شهریورماه_ در مراسم ورود دستگاه حفار مکانیزه خط دو متروی اصفهان به ایستگاه طوقچی اظهار کرد: شاهد ورود دستگاه حفار به ایستگاه طوقچی به عنوان هفتمین ایستگاه خط دو هستیم.

وی افزود: رسالت سازمان قطار شهری اصفهان و حومه احداث خطوط مترو برای حمل‌ونقل انبوه، آسان و بدون آلودگی برای شهر است و در حال حاضر خط یک متروی اصفهان با حدود ۲۰ کیلومتر و ۲۰ ایستگاه در حال بهره‌برداری است.

مدیرعامل سازمان قطار شهری اصفهان و حومه خاطرنشان کرد: حدود ۱۲ درصد کمبود تجهیزات در خط یک مترو داریم _ کمبود ۱۸ رام قطار که هر کدام پنج واگن دارد، موجب شده است سرفاصله آن ۱۳ دقیقه باشد، زیرا این خط طبق طرح باید ۳۲ رام داشته باشد و سرفاصله آن ۲.۵ دقیقه باشد، اما در حال حاضر ۱۴ رام قطار دارد_ که مربوط به رام قطارها است و امیدواریم بتوانیم آن را به افق سرفاصله ۲.۵ دقیقه برسانیم؛ در حال حاضر حدود ۱۲۰ هزار نفر از این خط استفاده می‌کنند که برآورد می‌کنیم با آغاز مدارس این میزان افزایش چشم‌گیری داشته باشد، بنابراین بار سنگینی بر دوش سازمان قرار می‌گیرید که تلاش کنیم تعداد رام قطارها را افزایش دهیم و سرفاصله را کمتر کنیم.

وی با اشاره به تکمیل طراحی خط سه متروی اصفهان اضافه کرد: طراحی این خط به طول ۸.۸ کیلومتر و ۸ ایستگاه انجام شده است و اگر بودجه قابل توجهی از سوی شهرداری یا دولت تزریق شود، سازمان قطار شهری آمادگی آغاز اجرای آن را دارد.

برای خط دو متروی اصفهان تاکنون ۴۷۷ هزار متر مکعب بتن‌ریزی انجام شده است که اگر ظرفیت هر دستگاه میکسر را شش متر مکعب در نظر بگیریم، حدود ۸۰ هزار دستگاه میکسر برای تأمین آن درگیر بوده است.

واعظی‌فر ادامه داد: خط دو ۲۴.۷ کیلومتر طول و ۲۳ ایستگاه دارد و در حال حاضر ۱۶ ایستگاه اولویت نخست در حال اجرا است؛ ایستگاه طوقچی هفتمین ایستگاه از جبهه شمالی است که دستگاه حفار مکانیزه پس از حدود ۶ کیلومتر حفاری بدون انحراف، نشست و مخاطره‌ای به اینجا رسیده است.

وی با بیان اینکه هم اکنون در عمق ۲۸ متری زمین و زیر تراز آب زیرزمینی هستیم، اضافه کرد: تاکنون برای ایستگاه طوقچی ۱۵ هزار متر مکعب بتن‌ریزی و ۶۵ هزار متر مکعب خاک‌برداری انجام شده است و شرکت‌های پیمانکار فعالیت خوبی داشتند تا قبل از رسیدن دستگاه حفار، ایستگاه آماده ورود آن باشد.

مدیرعامل سازمان قطار شهری با بیان اینکه امیدواریم قبل از رسیدن دستگاه حفار، ایستگاه متروی ابن‌سینا نیز آماده شود، گفت: در خط دو مترو تاکنون یک میلیون و ۶۰۰ هزار مترمکعب خاک‌برداری انجام شده است که اگر ظرفیت هر کامیون کمپرسی را حدود هشت مترمکعب و طول آن را حدود هشت متر در نظر بگیریم، طول این کامیون‌ها از اصفهان تا بندرعباس به‌صورت دو باند، خواهد بود.

وی با بیان اینکه قدردان زحمات کارگران و سایر عوامل احداث مترو هستیم، اضافه کرد: برای خط دو تاکنون ۴۷۷ هزار متر مکعب بتن‌ریزی انجام شده که اگر ظرفیت هر دستگاه میکسر را شش متر مکعب در نظر بگیریم، حدود ۸۰ هزار دستگاه میکسر برای تأمین آن درگیر بوده است.

واعظی‌فر ضمن قدردانی از نیروی انتظامی و تمام دستگاه‌های خدماتی، اضافه کرد: احداث مترو زمان‌بر است و شورای اسلامی شهر و شهردار اصفهان برای کاری که ممکن است چندین سال بعد به سرانجام برسد، اهتمام داشتند.

وی با بیان اینکه اگر همکاری همه دستگاه‌ها نباشد، این کار به سرانجام نمی‌رسد، خاطرنشان کرد: سعی می‌کنیم تا اواخر سال آینده، حدفاصل ایستگاه دارک تا طوقچی را به‌صورت آزمایشی بهره‌برداری کنیم.

کد خبر 682176

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.