حفاظت از حرم شاهچراغ تشدید می‌شود / راه‌اندازی سامانه دیگری در کنار سماح

وزیر کشور از افزایش برنامه حفاظتی از حرم شاهچراغ خبر داد و گفت: برنامه‌های بیشتری برای امنیت منطقه در نظر داریم.

به گزارش ایمنا، احمد وحیدی امروز _چهارشنبه یکم شهریورماه_ در حاشیه جلسه هیئت دولت درباره برنامه‌های هفته دولت اظهار کرد: حجم زیادی از پروژه‌ها در حوزه‌های نفت، گاز، راه، سد و پروژه‌های شهری و روستایی در هفته دولت افتتاح و کلنگ‌زنی می‌شود که به‌تدریج اطلاع‌رسانی خواهد شد.

وزیر کشور درباره جزئیات پرونده درگیری در نارنجستان شیراز نیز توضیح داد: قوه قضائیه علیه حمله‌کننده به آمر حجاب، حکم صادر کرده است. آمر بر اساس اصول و ضوابط اقدام کرده اما اقدام فرد مهاجم خلاف بوده و به همین دلیل هم بازداشت و در دادگاه علیه او حکم صادر شده است.

وحیدی با بیان اینکه دولت پیگیر موضوع دستگیری عکاس ایرانی در افغانستان است، افزود: جزئیات این موضوع را می‌توان از وزارت خارجه پیگیر شد.

وی درباره شرایط عزیمت افغانستانی‌ها به کربلا در ایام اربعین نیز گفت: افرادی از این کشور که مقیم ایران هستند مشکلی ندارند و افغانستانی‌ها هم با داشتن روادید عراق مانعی نخواهند داشت.

وزیر کشور درباره تمهیدات اعزام زائران به کربلا در ایام اربعین توضیح داد: با توجه به بعضی مشکلات سامانه سماح، سامانه دیگری در کنار آن راه اندازی شده است و امید است مشکلات موجود رفع شود. همه مواکب متناسب با حجم جمعیتِ عازم، برقرار و تسهیل در خروج و مسیرها هم در دست اقدام است.

وحیدی درباره آخرین وضعیت پرونده حرم شاهچراغ هم با اشاره به اینکه متهمان این پرونده توسط دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی دستگیر شدند، تأکید کرد: با قدرت تمام عناصر مرتبط به این ترور ضربه خوردند و دستگیر شدند. تبعه برخی کشورها در این پرونده متهم هستند و خود تروریست از تاجیکستان بوده است.

وی از افزایش برنامه حفاظتی از حرم شاهچراغ خبر داد و گفت: برنامه حفاظتی تدارک دیده شده، اقدام لازم انجام و علیه فرد هم شلیک شده بود، اما این اتفاق تلخ روی داد، به همین خاطر برنامه‌های بیشتری برای امنیت منطقه در نظر داریم.

کد خبر 682170

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.