تلاش برای ۴ خطه کردن مسیر اهواز چذابه ادامه دارد

مدیرکل راه‌ و شهرسازی استان خوزستان با اشاره به اقدامات در حال انجام در مسیر اهواز چذابه، گفت: تلاش‌ها برای ایمن‌سازی و چهار خطه کردن این مسیر به طور کامل ادامه دارد.

مسعود بیات‌منش در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: با توجه به اهمیت پیاده‌روی اربعین تلاش برای چهارخطه کردن مسیر اهواز به چذابه ادامه دارد، تمام این مسیر ۱۱۴ کیلومتر است که ۲۶ کیلومتر آن حد فاصل اهواز تا حمیدیه به صورت کامل چهار خطه شده است، علاوه بر آن در کوت سید نعیم یک قطعه ۵۰۰ متری در حال چهار خطه شدن، بهسازی و روکش آسفالت است و اعتبار مورد نیاز برای تکمیل این قطعه حدود ۲۰ میلیارد تومان و از محل اعتبارات ملی تأمین می‌شود.

وی افزود: این قطعه ۵۰۰ متری، بین مسیر ۲۶ کیلومتری چهار خطه اهواز تا حمیدیه و چهار خطه اهواز تا میدان ورودی سوسنگرد که طول آن ۵۳ کیلومتر است، واقع شده است و با تلاش عوامل این پروژه و در راستای رفع یکی از نقاط پرحادثه این مسیر مهم در ایام اربعین حسینی (ع)، امسال به بهره‌برداری خواهد رسید.

مدیرکل راه و شهرسازی استان خوزستان خاطرنشان کرد: به منظور تکمیل پل کمربندی سوسنگرد واقع در کیلومتر ۵۷ اهواز - چذابه ۴۵ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته است و اکنون پیشرفت فیزیکی ۴۰ درصدی دارد، علاوه بر آن برای چهار خطه کردن جاده‌های طرفین به طول ۷۰۰ متر به اعتباری بالغ بر ۳۰ میلیارد تومان نیاز است.

بیات‌منش ادامه داد: به تازگی کیلومتر ۵۷ تا ۵۹.۵ محور اهواز - چذابه در خروجی سوسنگرد به صورت کامل چهار خطه شده است، همچنین از خروجی سوسنگرد تا کیلومتر ۶۶ این محور در روستای بردیه یک، پروژه‌ای به طول ۶.۵ کیلومتر در حال انجام بوده که تکمیل آن نیازمند بیش از ۳۵ میلیارد تومان اعتبار است.

وی اضافه کرد: کیلومتر ۶۶ تا ۷۷.۳ محور اهواز - چذابه نیز به صورت کامل چهار خطه شده است، از کیلومتر ۷۷.۳ تا کیلومتر ۷۸ نیز یک پروژه به طول ۷۰۰ متر شامل احداث پل سابله و راه‌های طرفین با اعتبار بیش از ۶۰ میلیارد تومان در حال اجرا است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان خوزستان گفت: کیلومتر ۷۸ تا ۸۶.۵ محور اهواز به چذابه نیز به صورت کامل چهار خطه است، همچنین در کیلومتر ۸۶.۷ تا ۸۸.۶ به طول یک کیلومتر و ۹۰۰ متر پروژه‌ای تحت عنوان کمربندی بستان با اعتبار ۲۰ میلیارد تومان در حال اجرا است.

بیات‌منش افزود: از پل فلزی بستان تا پایانه مرزی (کیلومتر ۱۱۴ انتهای مسیر) جاده جدیدالاحداث دوخطه است که هم‌اکنون پنج کیلومتر پایانی اتصالی به پایانه در حال اجرای روکش آسفالت است.

وی اظهار کرد: با بهره‌برداری از آن در اربعین امسال از تنیدگی ترافیکی انواع کاربری‌های تعیین شده در کارگروه ترافیک ستاد اربعین جلوگیری می‌شود و نقش مهمی در تسهیل تردد زوار و خدام الحسین مواکب چذابه ایفا می‌کند.

کد خبر 682132

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.