اهمیت نهادینه کردن فرهنگ ایثار و شهادت در نسل جوان و نوجوان

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: امروز و با گذشت سال‌ها شاهد ترویج روزافزون فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه اسلامی هستیم، از این رو هدف اصلی دشمن، دور کردن دانش‌آموزان جوان و نوجوان از مسیر امور تربیتی است، لذا با سرمایه‌گذاری در تبیین این رسالت مهم باید قدم‌های جدی برداشته شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدرضا ابراهیمی امروز _چهارشنبه یکم شهریورماه_ در جلسه شورای ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت اظهار کرد: ایثار مقوله‌ای مقدس و گسترده است که اوج آن شهادت و مجاهدت در راه خداوند متعال است.

وی با بیان اینکه شهیدان رجایی و باهنر دولت‌مردانی هستند که با وجود دوره دولتمردی کوتاه در دل‌ها و یادها ماندگار شدند، به نحوی که یکی از آثار با برکت آنها توجه به امور تربیتی است، افزود: امروز و با گذشت سال‌ها شاهد ترویج روزافزون فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه اسلامی هستیم، از این رو هدف اصلی دشمن، دور کردن دانش‌آموزان جوان و نوجوان از مسیر امور تربیتی است، لذا با سرمایه‌گذاری در تبیین این رسالت مهم باید قدم‌های جدی برداشته شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان با اشاره به اینکه باید شهادت و ایثار را در نسل جوان و نوجوان نهادینه کنیم و توجه به این موضوع رسالت تمام اقشار جامعه است، تصریح کرد: لازم است تخصیص اعتبارات ویژه ملی به منظور تقویت روحیه ایثارگری در دانش‌آموزان و فرهنگیان و ارزش نهادن بر این فرهنگ مقدس در این سازمان به صورت متمرکز اجرایی شود، چرا که یکی از اهداف اصلی دشمن دوری قشر جوان و نوجوان از اموری تربیتی است.

وی هویت‌سازی بر مبنای هویت دینی، اسلامی و انقلابی را از اهداف اصلی مجموعه آموزش و پرورش در بخش ترویج فرهنگ شهادت و ایثار دانست و گفت: گنجاندن افتخارات نظام، تدوین فرهنگ ایثار و شهادت و تحریر زندگینامه معلمان شهدا در محور محتوای درسی و تولید محتواهای الکترونیکی برای دانش‌آموزان و فرهنگیان با تأمین اعتبارات لازم به منظور ترویج فرهنگ ایثار و شهادت امری حائز اهمیت است.

ابراهیمی با اشاره به اینکه در دولت سیزدهم به منظور تقویت هویت انقلابی و اسلامی کارهای خوبی انجام شده است، ادامه داد: تقدیر از رزمندگان و نشست با پیشگامان، جانبازان و آزادگان، همسران و خانواده شهدا همواره باید در دستور کار مدیران باشد.

وی افزود: در یک سال اخیر ۱۱۰ یادواره شهدای فرهنگی و دانش‌آموز در شهرستان‌های مختلف استان اصفهان برگزار شده است، مدارسی در اصفهان هستند که حدود ۱۰۰ شهید و حتی بیشتر تقدیم نظام و انقلاب اسلامی کرده‌اند، مدرسه شهید محمد منتظری نجف‌آباد ۲۴۵ شهید دارد و از آن با عنوان شهیدستان یاد می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان با اشاره به اهمیت نام‌گذاری ساختمان‌ها، مدارس، کلاس‌ها و سایر مراکز علمی و آموزشی به نام شهدای وطن، خاطرنشان کرد: گلستان‌گردی دانش‌آموزان، عنوان طرحی است که طی آن راویانی که با زبان و روحیه دانش‌آموزان آشنایی دارند، حضور می‌یابند و روایتگری می‌کنند.

کد خبر 682130

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.