هیچ لحظه‌ای در زندگی پزشک با شکوه‌تر از لحظه درمان و رضایت بیمار نیست

یک متخصص چشم گفت: پزشک برتر کسی است که برای او اولویت اول درمان بیمار باشد و مسائل مالی باید در اولویت بعدی وی قرار گیرد، هیچ لحظه‌ای در زندگی پزشک با شکوه تر از لحظه درمان و رضایت و لبخند بیمار نیست و مشکلات حوزه پزشکی جدای از دیگر مشکلات نبوده و بیشتر حول تحریم‌های ظالمانه می‌چرخد.

مهران صالحی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: پزشک بودن بار سنگین درمان جامعه را بر دوش جامعه پزشکی کشور می‌گذارد که تحمل این بار سنگین تنها با عشق و علاقه به مردم امکان‌پذیر است.

وی افزود: در این راه نیز مشکلات فراوانی پیش روی جامعه پزشکی برای ارائه هر چه بیشتر و بهتر خدمات به بیماران وجود دارد که مهم‌ترین مشکل همچنان مشکلات مالی، بودجه اختصاص یافته به بخش بهداشت و درمان و سرانه درمان بوده که بسیار کم است.

این متخصص چشم گفت: گاهی بودجه تصویب شده به بخش‌های مختلف بهداشت و درمان به طور کامل تخصیص نیافته یا به طور کامل محقق نمی‌شود، همچنین بدهی سنگین بیمه‌های خدمات درمانی و تأمین اجتماعی به وزارت بهداشت و درمان بوده که به موقع تسویه نشده و باعث تأخیر در پرداخت حق پزشکان شاغل به خصوص در بخش دولتی می‌شود که انگیزه کار در کارکنان درمانی را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: در ایام کرونا پزشکان در خط مقدم جبهه درمانی کشور در مقابل ویروس کرونا قرار گرفته و از هیچ کوششی دریغ نکردند و حتی با ایثار جان خود نشان دادند که عشق و علاقه به مردم فراتر از هر مسئله‌ای برای آنها است.

صالحی اضافه کرد: پزشک برتر کسی است که برای او اولویت اول درمان بیمار باشد و مسائل مالی باید در اولویت بعدی وی قرار گیرد، هیچ لحظه‌ای در زندگی پزشک با شکوه‌تر از لحظه درمان و رضایت و لبخند بیمار نیست.

وی گفت: مشکلات حوزه پزشکی جدای از دیگر مشکلات نبوده و بیشتر حول تحریم‌های ظالمانه و مشکلات تأمین ارز برای تأمین دارو و تجهیزات پزشکی برای کشور بوده که به دنبال آن مشکلات بیشتری برای بیماران ایجاد شده است.

این چشم‌پزشک افزود: از مشکلات عمده که به شدت جامعه پزشکی کشور را تحت فشار قرار می‌دهد مشکل تفاوت پرداخت به پزشکان در بخش دولتی نسبت به بخش خصوصی است که باعث شده بیشتر پزشکان و اساتید متبحر بیشتر تمایل به بخش خصوصی داشته و تمایل چندانی به جراحی در بخش دولتی ندارند، لذا می‌طلبد مسئولان وزارت بهداشت و درمان برای رفع این مشکل اقدام ثمربخشی را انجام دهد.

کد خبر 682039

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.