مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان معارفه شد

حمیدرضا محققیان مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علیرضا ایزدی امروز_ سه‌شنبه سی‌ویکم شهریورماه_ در مراسم تودیع و معارفه مدیر کل میراث فرهنگی استان اصفهان اظهار کرد: در گستره مقدس جغرافیای ایران زمین، بزرگ مردی زندگی می‌کرده که به واسطه علاقه‌ام به حوزه میراث صنایع دستی و گردشگری علاقه زیادی به شخصیت ایشان دارم، مرحوم میرسیدعلی همدانی، که تا هفت نسل ایشان به حضرت امام بر می‌گردد، شخصیتی بسیار جالبی بودند که قریب به ۷۰۰ استادکار را از شهرهای اصفهان، خمین، اراک، همدان و سایر نقاط ایران با خودش به هندوستان و سایر نقاط آسیا می‌برد و هنر ایران را به نوعی به نقاط مختلف دنیا منتقل می‌کند.

وی افزود: اگر امروز شاهد هستیم که هنرهای مشترکی بین بسیاری کشورهای مختلف وجود دارد به واسطه خدماتی بی‌نظیری است که سید میر علی همدانی انجام داده است، ایشان انسانی وارسته، دانا، تیزبین و نکته‌سنج بود.

مدیر کل اسبق میراث فرهنگی استان اصفهان در ادامه با اشاره به اینکه، مظلوم‌ترین کارمندان نظام مقدس جمهوری اسلامی کارمندان حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی هستند، تصریح کرد: امیدوارم اصفهان، خورشید بی‌بدیل هنر، اندیشه و تفکر ایران‌زمین، خورشیدوارگی، نورانیت و گرمای خود را حفظ کند چرا که اصفهان همچون قلب تپنده ایران‌زمین است و اگر این قلب بتپد، ایران خودش را به فعالیت وا می‌دارد.

وی خاطر نشان کرد: امیدوارم همه ما به خصوص جوانان ما، ایران را بشناسند و در مقابل هرزگی‌ها و وسوسه خناسان بایستند و با صدای رسا ایران را صدا بزنند چرا که ایران سرزمین موعودی است که بدون شک به واسطه نقاط مقدسی از جمله جمکران، حرف‌ها برای گفتن دارد و ما بایستی بهتر از هر زمان دیگر روایتگر سرزمین مقدس ایران اسلامی برای کیستی‌ها و چیستی‌ها باشیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان معارفه شد

لزوم توجه و حمایت از بخش خصوصی در حوزه میراث فرهنگی

نادر آخوندی، مدیرکل امور شهری استانداری اصفهان نیز در ادامه این مراسم گفت: عملکرد مثبت و قابل دفاع علیرضا ایزدی به عنوان مدیرکل میراث فرهنگی استان اصفهان قابل تقدیر است چرا که یکی از مدیرانی هستند که در اصفهان ارتباط خوبی با دستگاه‌های دولتی و بخش خصوصی ایجاد کرده بودند.

وی افزود: انصافاً شناختی که ایزدی از اصفهان دارند شاید بسیاری از مدیران از این شناخت و آگاهی بهره‌مند نباشند. ایشان در دوران سخت کرونا فشارهای زیادی را متحمل شدند و با درایت و جدیت از این مسیر به خوبی عبور کردند.

مدیرکل امور شهری استانداری اصفهان تاکید کرد: اعتمادی و ارتباط خوبی که بخش خصوصی با ایزدی داشتند تحسین برانگیز بود و حضور این مدیر دغدغه مند مایه خیر و برکت در استان اصفهان بود.

وی ادامه داد: امیدواریم با حمایت‌های شما در وزارت میراث فرهنگی از استان اصفهان شاهد پیشرفت‌های بیشتر در این استان باشیم و همکاران خودتان را در استان اصفهان حمایت کنید تا به واسطه حمایت‌های شما، سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نیز لحظه‌ای ناامید نشوند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان معارفه شد

تدوین کتاب نقش میراث فرهنگی و گردشگری در زمان جنگ

در ادامه این مراسم، حمیدرضا محققیان، مدیرکل جدید میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان ضمن قدردانی از تلاش‌های صادقانه علیرضا ایزدی در طول مدت خدمتش اظهار کرد: مسؤلیت سنگینی برعهده من گذاشته شده که امیدوارم خدمات شایسته ایزدی را سرلوحه کار خود قرار دهیم تا بتوانم امانتی که در اداره کل میراث فرهنگی بر عهده من گذاشته می‌شود با یاری همکاران خودم در اداره کل، مسؤلین استان و به خصوص بخش خصوصی به سرمنزل مقصود برسانیم.

وی افزود: ایزدی از مدیران خدوم استان اصفهان بود به طوری که در طول مدت خدمت وی و در سال جاری بخش روابط عمومی و بخش بسیج اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان به عنوان دو واحد برتر در سطح کشور معرفی شوند.

مدیرکل جدید میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان تاکید کرد: در زمان تصدی ایزدی برای اولین بار در کشور بحث نقش میراث فرهنگی و گردشگری در زمان جنگ به طور مشخص نمایان شد و در قالب یک کتاب به چاپ رسید و مظلومیت کل ایران در این کتاب رقم زده شد.

وی تصریح کرد: در گذشته هیچ گاه به نقش آثار تاریخی و میراث فرهنگی که در زمان جنگ تحمیلی مورد هجوم حملات رژیم بعثی عراق قرار گرفته بود اشاره‌ای نشده بود برای مثال در استان اصفهان قریب به یکصد آثار تاریخی به طور مستقیم و غیر مستقیم مورد تعرض و هجوم دشمن قرار گرفت.

محققیان خاطرنشان کرد: به واسطه حمایت‌های ایزدی مطالبی جمع‌آوری شد و در کتابی ماندگار گردآوری شد همچنین مراحل بازسازی مسجد جامع اصفهان که یکی از این آثار بود انجام شد و در این کتاب به نقش این آثار و بناهای تاریخی اشاره شد به طوری که این اقدام شایسته موجب شد تا استان‌های دیگر نیز از آن الگوبرداری کنند.

کد خبر 681997

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • احسان IR ۰۹:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۱
    0 0
    علیرضا جان تو خودت ۵ سال معلم بودی ،خوب می دانی مظلوم ترین قشر کارمندان دولت ،فرهنگیان هستند.
  • مسعود DE ۱۰:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۲
    0 0
    سلام ای کاش دغدغه تمام مدیران بکار گیری جوانانی که مانند فرزند بنده با بهترین نمرات در این رشته فارغ تحصیل شده اند و بعد از چند سال هنوز بیکارند اولین دغدغه تان بکار گیری نیروهای متخص باشد که بتوانند این میراث را حفظ کنند
  • محسن IR ۱۵:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۲
    0 0
    امیدوارم همه ما به خصوص جوانان ما، ایران را بشناسند و در مقابل هرزگی‌ها و وسوسه خناسان بایستند و با صدای رسا ایران را صدا بزنند!!! واقعا خجالت داره آقای ایزدی. در دو سالی که استان مرکزی بودی خیانت کردی و وقتی خودت رفتی از ضعیف ترین کارمند میراث حمایت کردی و این حمایتت تا الان هم ادامه داره و اجازه نمیدی تغییر کنه. شما باعث شدی یکی از مهمترین بناهای صفوی استان و تاریخ تشیع را تصرف کنند و از نظر اقتصادی و جسمی باعث آسیب به من جوان شدی. شما یک بنای چندصد ساله و ۴ سال عمر من را به باد دادی فقط بخاطر دوستی و رفاقت و نخواستن. انشالله اجر شما با خدا