ایدرو باید پیشران صنعت کشور باشد

وزیر صمت با تاکید بر اینکه وزارت صمت به دنبال تصدی‌گری نیست، گفت: باید در همه دستگاه‌ها و سازمان‌های تابعه به‌دنبال سیاست‌گذاری باشیم و مسیر را برای فعالیت بهتر و بیشتر بخش خصوصی و مردم هموار کنیم.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران، عباس علی‌آبادی در مجمع عمومی عادی سالیانه سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران برای عملکرد سال ۱۴۰۱، اظهار کرد: همه باید با توجه به شعار سال بر محوریت تولید تمرکز کنیم، زیرا با رشد تولید می‌توان تورم را نیز مهار کرد.

وی رعایت قانون را الزامی خواند و در خصوص انتظارات مردم افزود: صدای مردم و مشتریان باید شنیده شود و ارزیابی‌های دوره‌ای در این خصوص باید صورت گیرد.

وزیر صمت در ادامه با تاکید بر اینکه وزارت صمت به‌دنبال تصدی‌گری نیست، خاطرنشان کرد: باید در همه دستگاه‌ها و سازمان‌های تابعه به‌دنبال سیاست‌گذاری باشیم و مسیر را برای فعالیت بهتر و بیشتر بخش خصوصی و مردم هموار کنیم.

وی حرفه‌ای بودن، بین‌المللی شدن و همکاری با برندهای معتبر جهانی را از ضروریات تولید صادرات محور ذکر و اضافه کرد: در تولید اصل بر صادرات است و در این راه باید مقدمات و بستر لازم را فراهم کنیم.

علی‌آبادی با بیان اینکه وقتی صحبت از صادرات می‌کنیم، منظورمان خام‌فروشی نیست، بلکه صادرات محصولات دانش پایه است، تصریح کرد: ایدرو باید به سمت انقلاب صنعتی چهار و پنج حرکت کند و گلوگاه‌های فن‌آوری را شناساسایی و در این حوزه‌ها سرمایه‌گذاری کند.

وی اظهار کرد: امید است با حرکت در مسیر درست، ایدرو را بتوان به یک مجموعه دانش‌بنیان و ثروت‌ساز تبدیل کرد، رعایت اصول اخلاقی در کارها ضروری و شفافیت، پاک دستی و مقابله با فساد و رانت نیز لازم است.

بابک احمدی سرپرست سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو)، تعامل پرشتاب‌تر ایدرو و بخش دانشگاهی و فناور کشور در کنار رویکردهای نوین تأمین سرمایه برای پروژه‌های صنعتی از محل مشارکت‌ها و جذب از بخش‌های غیردولتی را به عنوان اولویت‌های مهم مدنظر ایدرو بر شمرد.

در این نشست همچنین گزارش سازمان حسابرسی کشور به‌عنوان بازرس قانونی و حسابرس مستقل قرائت و پاسخ‌های لازم از سوی هیئت عامل ایدرو مطرح شد.

کد خبر 681976

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.