حفظ و احیا بناهای تاریخی اولویت اول اصفهان باشد

مشاور وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با اشاره به اهمیت شهر اصفهان در حوزه میراث فرهنگی گفت: اولویت اول اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان، باید حفظ و احیای بنای تاریخی این شهر باشد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حسین ساری امروز _سه‌شنبه، سی‌ویکم شهریورماه_ در مراسم تودیع و معارفه مدیر کل میراث فرهنگی استان اصفهان اظهار کرد: اصفهان جایگاه ویژه‌ای در هر سه بخش گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی دارد، اما این شهر در مظلومیت در این سه حوزه به سر می‌برد.

وی افزود: اصفهان علی‌رغم تمام مشکلاتی که دارد، اما همچنان قطب و قله سه حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشور است.

مشاور وزیر میراث، گردشگری و صنایع دستی تصریح کرد: همکاران من در میراث فرهنگی در مظلومیت به سر می‌برند و در بخش مطالبات و حقوق کارمندان میراث فرهنگی دچار یک عقب‌ماندگی هستیم، هر چند اولویت وزیر میراث فرهنگی رفع این مشکل‌ها است، اما این عقب‌ماندگی سابقه طولانی دارد.

وی تاکید کرد: میراث فرهنگی یعنی اصفهان و این شهر اهمیت فوق العاده‌ای برای کشور و موزه تمدنی دارد؛ مدیریت شهری اصفهان اهتمام ویژه‌ای در سه حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری دارد و همین امر برای ما در وزارتخانه ایجاد انگیزه می‌کند که بیش از گذشته در این سه حوزه در شهر اصفهان توجه ویژه داشته باشیم.

ساری گفت: از مجموعه اولویت ما در وزارتخانه میراث فرهنگی استان اصفهان و حفظ بناهای ارزشمند تاریخی این شهر و استان است، بنابراین اولویت مهم اداره میراث فرهنگی استان استفاده از ظرفیت بخش خصوصی در احیا و مرمت بناهای تاریخی اصفهان باشد.

وی افزود: اولویت دیگر توجه به رونق تولید و فروش صنایع دستی است، به همین خاطر سعی شده است با مجموعه اقدامات و سیاست‌گذاری‌های صحیح، قیمت مواد صنایع دستی کاهش پیدا کند تا شاهد رونق در تولید و فروش در این حوزه باشیم.

مدیر کل حوزه وارداتی، وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اصفهان اضافه کرد: یکی از راهبردهای مهم وزارتخانه توجه به حوزه گردشگری داخلی و بین‌المللی است، اما در حوزه گردشگری ریلی و هوایی ضعف‌هایی وجود دارد و این ضعف در شهر اصفهان به ویژه گردشگری هوایی بسیار مشهود است به همین جهت باید این نواقص رفع شود.

وی افزود: باید بپذیریم توسعه اصفهان سرمایه‌گذاری و توجه ویژه در سه حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی است به همین جهت باید مسئولان استان بیش از گذشته اهتمام ویژه‌ای به این حوزه داشته باشند.

ساری اضافه کرد: یکی از سیاست‌های وزارت میراث فرهنگی که به ظاهر امر ساده و پیش پا افتاده به نظر می‌رسد، اما در اصل امری بسیار مهم است، رسیدگی به سرویس‌های بهداشتی بین راهی است و رسیدگی به این بخش بسیار مهم است، زیرا باعث توسعه گردشگری می‌شود؛ به همین جهت است که وقتی دلیل موفقیت کشورهای منطقه در حوزه گردشگری را بررسی می‌کنیم، متوجه می‌شویم اولین اقدام آن‌ها در توسعه گردشگری رسیدگی به این بخش بوده است.

کد خبر 681972

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.