معرفی شرکت‌های پتروشیمی ماهشهر به دستگاه قضایی

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بندر ماهشهر از معرفی واحدهای آلاینده و شرکت‌های پتروشیمی به مراجع قضایی خبر داد و گفت: به دنبال انتشار بوی نامطبوع و مرگ‌ومیر ماهیان در بندر ماهشهر و بندر امام خمینی(ره) و طی بررسی و پایش واحدهای آلاینده، شرکت‌های پتروشیمی بندر ماهشهر به مراجع قضایی معرفی شدند.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط‌عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان خوزستان، ایرج سلیمانی اظهار کرد: اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بندر ماهشهر به صورت شبانه‌روزی اقدام به پایش نقاط مختلف در سطح شهر، همچنین صنایع مستقر در شهرستان می‌کند.

وی با بیان اینکه طی این پایش‌ها صنایع واقع در مناطقی که بو استشمام شده است به صورت دقیق‌تر بررسی شد، ادامه داد: پس از بررسی و مشخص شدن نقاط آلوده، برای تعدادی از صنایع اخطاریه صادر شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بندر ماهشهر خاطرنشان کرد: این اداره از شرکت‌های پتروشیمی به دلیل ایجاد آلودگی هوا و همکاری نکردن با کارشناسان حفاظت محیط زیست برای پایش و بازرسی شکایت کرد و این واحدها به مراجع قضائی معرفی شدند.

سلیمانی اضافه کرد: برای یکی از شرکت‌های مستقر در شهرک صنعتی بندر ماهشهر نیز توسط دادستان شهرستان حکم پلمب صادر شد.

وی ضمن قدردانی از دادستان‌های شهرستان بندر ماهشهر و بندر امام خمینی (ره) به دلیل حمایت از محیط زیست و سلامت شهروندان و همکاری با اداره حفاظت محیط زیست برای برخورد با واحدهای آلاینده تصریح کرد: اداره حفاظت محیط زیست به همراه دادستان بندر ماهشهر و دادستان بندر امام خمینی (ره) در راستای شناسایی و برخورد با منابع آلاینده، از نقاطی که بو استشمام می‌شد، همچنین از شرکت‌های معرفی شده به مراجع قضائی بازدید مشترکی انجام دادند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بندر ماهشهر اضافه کرد: با توجه به استقرار صنایع بزرگ پتروشیمی، تجمیع صنایع در شهرستان و بار آلودگی منطقه در شرایطی که میزان رطوبت در شهرستان افزایش پیدا می‌کند، این بو در محیط شهری بیشتر استشمام می‌شود.

سلیمانی ادامه داد: از ابتدای سال‌جاری پروپوزال طرح جامع کاهش آلودگی هوای شهرستان به‌منظور تعیین سهم هرکدام از صنایع در آلودگی هوای منطقه توسط دانشگاه تهران تهیه و در مراحل بررسی کارشناسی قرار دارد که پس از اتمام بررسی و تصویب در فرمانداری شهرستان، اجرای طرح آغاز می‌شود.

بررسی مرگ‌ومیر تعدادی از ماهیان دریاچه نمک

وی در ادامه در خصوص مرگ‌ومیر تعدادی از ماهیان دریاچه نمک نیز گفت: این اداره در این خصوص اقدام به پایش و نمونه‌برداری از آب حوضچه‌های استحصال نمک کرد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بندر ماهشهر اظهار کرد: بعد از مرگ‌ومیر ماهیان در سال ۱۴۰۱، مرکز تحقیقات شیلات طی قراردادی با شرکت پتروشیمی بندر امام خمینی (ره)، متولی انجام تحقیقات و پایش حوضچه‌های استحصال نمک شد که قرار شد پس از انجام مطالعات مقتضی، نسبت به ارائه راهکارهای لازم برای کنترل شرایط به منظور جلوگیری از چنین اتفاقاتی اقدام شود.

وی گفت: همچنین از ابتدای سال جاری مکاتبات متعددی با پتروشیمی بندر امام در خصوص مواردی همچون رشد جلبک‌ها و نحوه آبگیری به منظور جلوگیری از مرگ‌ومیر آبزیان انجام شده است.

کد خبر 681932

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.