کاهش آلودگی هوای شهر آمریکایی با ناوگان باری تمام‌برقی

تلاش مدیران سیاتل در آمریکا برای بهبود کیفیت هوا به آغاز طرح تردد کامیون‌های الکتریکی باربر در شهر منجر شده است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، بر اساس تحقیقات انجام شده در مورد انتشار گازهای آلاینده در سیاتل، بخش اعظم تولید گازهای گلخانه‌ای به حمل اقلام توسط کامیون‌های باربری نسبت داده شده است و در نتیجه کاهش کربن ناشی از تردد آن‌ها می‌تواند در پایداری شهر نقش مهمی ایفا کند. در این راستا، قرار است مدیران سیاتل خودروهای الکتریکی جدیدی را برای باربری شهر خریداری کنند و هدف خود را از اجرای این طرح بهبود حمل بارهای شهر و همچنین کاهش انتشار کربن از طریق حمل‌ونقل، معرفی کرده‌اند و در نظر دارند در صورت موفقیت‌آمیز بودن این مرحله، خودروهای سبز بیشتری را به حمل بارهای سیاتل اختصاص دهند.

گزارش‌ها حاکی از آن است که بیش از سه‌پنجم گازهای گلخانه‌ای سیاتل در بخش حمل‌ونقل منتشر می‌شود که حدود ۹ درصد از آن به خودروهای حمل بار نسبت داده شده است. مدیران متعهد شده‌اند که تا سال ۲۰۳۰ هدف کاهش ۳۰ درصدی انتشار کربن در بخش حمل بارهای شهری را محقق کنند که خرید کامیون‌های الکتریکی را بهترین رویکرد برای رسیدن به هدف خود دانسته‌اند. بدیهی است که جایگزینی خودروهای باربر دیزلی با کامیون‌های الکتریکی می‌تواند به سهم خود زمینه را برای تحقق هدف صفر کربن تا سال ۲۰۵۰ تسهیل کند.

کاهش آلودگی هوای شهر آمریکایی با ناوگان باری تمام‌برقی

گزارش‌ها حاکی از آن است که در حال حاضر بیش از چهار هزار کامیون در سراسر سیاتل به حمل بار مشغول است و جالب این‌که همه این خودروها سوخت خود را از گازوئیل با نرخ بسیار بالای آلایندگی تأمین می‌کند. مدیران در نظر دارند پس از پایان مرحله آزمایشی تردد کامیون‌های الکتریکی باربر در شهر، دارندگان خودروهای حمل بار را برای خرید انواع الکتریکی آن‌ها از اوایل سال ۲۰۲۴ مورد حمایت مالی قرار دهند به این امید که تا سال ۲۰۳۰، تمام خودروهای حمل بار شهر از نوع سبز باشد. علاوه بر این، تلاش برای جذب دولت آمریکا به منظور همکاری برای کاهش قیمت خودروهای انتشار صفر کربن از دیگر اولویت‌های برنامه‌ریزان سیاتل خواهد بود که با هدف کاهش انتشار گازهای آلاینده در شهر اعمال خواهد شد. در نهایت این‌که بودجه‌بندی سیاتل برای توسعه زیرساخت‌های تردد نیز تغییرات قابل‌توجهی را تجربه خواهد کرد و زمینه را برای عبور و مرور راحت‌تر و ایمن‌تر خودروهای الکتریکی حمل بار فراهم خواهد آورد.

کد خبر 681860

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.