اجرای ۴ مگاپروژه علمی در دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد از اجرای چهار مگاپروژه علمی و تحقیقاتی با موضوع‌ بیماری‌های قلب و عروق، سقط جنین، سلول درمانی و ناباروری در این دانشگاه خبر داد.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط‌عمومی علوم پزشکی شهرکرد الهام رئیسی در تشریح گزیده‌ای از عملکرد معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد در سال ۱۴۰۲ در حیطه «توسعه و ارزیابی تحقیقات» اظهار کرد: اجرای مگا پروژه بیماری‌های قلب و عروق دانشگاه در راستای اجرای طرح‌های تحقیقاتی مسئله‌محور و اثرگذار تصویب و آغاز شده است.

وی با اشاره به تدوین برنامه عملیاتی اختصاصی معاونت تحقیقات و فناوری و ارسال به وزارت متبوع افزود: برنامه‌ریزی در راستای اجرای ۳ مگاپروژه علمی و تحقیقاتی دیگر در زمینه سقط جنین، سلول درمانی و ناباروری نیز صورت گرفته است.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد با اشاره به تصویب آئین‌نامه معادل‌سازی فعالیت‌های اعضای هیئت علمی پژوهشی دانشگاه مصوب شورای پژوهشی، خاطرنشان کرد: تفاهم‌نامه ارائه خدمات آزمایشگاه جامع تحقیقات با معاونت درمان برای انجام تست تالاسمی، تست خون و تست SCSA (سنجش ساختار ماده ژنتیکی اسپرم) منعقد شده است.

رئیسی تصریح کرد: امسال برگزاری کمیته علمی صیانت از جمعیت و تصویب طرح‌های تحقیقاتی در راستای قرارگاه جوانی، اجرای برنامه‌های هفته سلامت (برگزاری ۳ تور تحقیقاتی پژوهشکده علوم پایه سلامت ویژه دانش‌آموزان و دانشجویان خارج از دانشگاه، برگزاری وبینار و ژورنال کلاب‌های مرتبط و فضاسازی) و برگزاری سه نشست خبری ویژه، ۱۰ درصد از طرح‌های تحقیقاتی خاتمه پیدا کرده و در راستای ترجمان دانش انجام شده است.

کد خبر 681859

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.