حضور ۲۵ استان کشور در سی‌امین دوره جشنواره هنرهای تجسمی در شهر سنندج

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان گفت: ۲۵ استان کشور با ۱۳۰ هنرمند در سی‌امین دوره جشنواره هنرهای تجسمی جوانان ایران، در شهر سنندج حضور دارند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی‌اصغر دریایی امروز _سه‌شنبه سی‌ویکم مردادماه_ در نشست خبری با اصحاب رسانه و خبرنگاران استان کردستان اظهار کرد: استان کردستان دارای شخصیت‌های برجسته در عرصه هنرهای تجسمی همچون برادران ضیاءالدینی، غریب‌پور، صادق‌ایوبی، خلیلی‌فرد و بسیاری دیگر از اساتید است که با توجه به این ظرفیت‌ها امسال شهر سنندج به عنوان میزبان این دوره از جشنواره هنرهای تجسمی انتخاب شده است.

وی افزود: افتتاحیه سی‌امین دوره هنرهای تجسمی بعدازظهر روز چهارشنبه، یکم شهریورماه در پارک مشاهیر آبیدر سنندج با حضور هنرمندان نوجوان و جوان ۲۵ استان کشور برگزار می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان با اشاره به اینکه در این دوره یک هزار اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است، ادامه داد: در مجموع ۱۳۰ هنرمند در ۱۰ رشته هنرهای تجسمی شامل رشته‌های تصویرسازی، خوشنویسی، سفال و سرامیک، طراحی، طراحی گرافیک، عکاسی، کاریکاتور، مجسمه‌سازی، نقاشی و نگارگری در این دوره از جشنواره به رقابت با یکدیگر می‌پردازند.

وی اضافه کرد: به مدت سه روز طی روزهای دوم تا چهارم شهریورماه نیز کارگاه‌های این جشنواره در دانشکده معماری دانشگاه کردستان با حضور ۳۰ نفر استاد و داور عرصه هنرهای تجسمی و هنرجویان برگزار می‌شود.

دریایی تصریح کرد: ۹ هنرمند از اقلیم کردستان عراق نیز امسال در این جشنواره حضور دارند که این موضوع می‌تواند بابی برای بین‌المللی کردن جشنواره هنرهای تجسمی در سال‌های آتی باشد.

وی در پایان با اشاره به اینکه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان مسئولیت کمیته فرهنگی ستاد اربعین استان را برعهده دارد، افزود: در این راستا موکب‌های فرهنگی، مهرواره خوشنویسی، تئاترهای خیابانی و دف‌نوازی در ایام اربعین، در مرز باشماق مریوان برگزار می‌شود.

کد خبر 681857

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.