رقابت ۲۸۹ ورزشکار در بازی‌های آسیایی ۲۰۲۳ هانگژو

در بازی‌های آسیایی ۲۰۲۳ هانگژو چین، ۲۱۳ مرد و ۷۶ زن که مجموعا ۲۸۹ ورزشکار می‌شوند حضور پیدا خواهند کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، نوزدهمین دوره بازی‌های آسیایی که با یک‌سال تاخیر در سال ۲۰۲۳ به‌میزبانی هانگژو چین برگزار خواهد شد؛ بازی‌های آسیایی ۲۰۲۳ هانگژو چین از اول مهرماه سال جاری و پس از وقفه‌ای یکی دو ساله آغاز خواهد شد و با پایان ثبت‌نام نهایی، تعداد ورزشکاران شرکت‌کننده در نوزدهمین دوره بازی‌ها مشخص شد.

در بازی‌های آسیایی هانگژو تا این لحظه، حضور ۲۱۳ مرد و ۷۶ زن و جمعاً ۲۸۹ ورزشکار نهایی شده است و باتوجه به سیاست‌های کمیته‌ملی المپیک مبنی‌بر اعزام کیفی کاروان، در این دوره تعداد ورزشکاران نزدیک به ۲۲ درصد نسبت به دوره قبل کاهش یافته است.

ضمن اینکه کادر سرپرستی کاروان کشورمان هجدهم شهریورماه به چین اعزام می‌شود و نخستین گروه از ورزشکاران نیز بیست‌وسوم شهریورماه به هانگژو خواهند رفت تا برای کسب مدال‌های خوش‌رنگ در رشته‌های مختلف با حریفان خود به رقابت بپردازند.

به گزارش ایمنا، کاروان ایران در بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا اندونزی موفق شده بود با کسب ۲۰ مدال طلا، ۲۰ مدال نقره و ۲۲ مدال برنز و در مجموع ۶۲ مدال رنگارنگ پس از کشورهای چین، ژاپن، کره‌جنوبی، اندونزی و ازبکستان در جایگاه ششم قرار گرفت.

کد خبر 681855

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.