احداث غرفه‌های خدماتی در آرامستان شهرکرد

رئیس شورای اسلامی شهرکرد گفت: شهرداری در راستای ساماندهی مشاغل واقع در آرامستان و ارائه هرچه بهتر خدمات به شهروندان، اقدام به احداث غرفه‌های خدماتی جدید در آرامستان شهرکرد کرده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مصطفی حیدری امروز _ سه‌شنبه سی‌ویکم مردادماه _ در دومین بازدید اصحاب رسانه از پروژه‌های عمرانی شهر اظهار کرد: پروژه اتصال جاده نمایشگاه به میدان حضرت قمربنی‌هاشم (ع) سال جاری آغاز شده است.

وی افزود: در این پروژه ۴۰ هزار مترمربع شامل پنج هزار سرویس خاکبرداری و نخاله‌برداری و ۶۴ هزار مترمکعب، خاک‌ریزی و دپوی شن خاکی و سنگ انفجاری انجام شد.

رئیس شورای اسلامی شهرکرد خاطرنشان کرد: در قالب این پروژه هشت هزار و ۵۰۰ مترمربع زیرسازی شامل پخش شن خاکی، سنگ انفجاری و آب و غلتک انجام شد و در مجموع پیشرفت فیزیکی ۴۰ درصد و اعتبارات آن به صورت امانی بوده است.

حیدری با اشاره به پروژه بقعه‌های آرامستان، تصریح کرد: شهرداری شهرکرد در راستای ساماندهی مشاغل واقع در آرامستان و ارائه هرچه بهتر خدمات به شهروندان، اقدام به احداث غرفه‌های خدماتی جدید از طریق مشارکت با سرمایه‌گذاری در قالب قرارداد BOLT کرده است، این سه غرفه خدماتی جدید شامل گل‌فروشی، سنگ‌تراشی و تشریفات واقع در آرامستان بهشت رحمت شهرکرد است که بهار سال جاری آغاز شد، مساحت غرفه‌ها در مجموع ۱۰۲ مترمربع بوده و اعتبار پروژه‌ها ۱۰ میلیارد ریال در نظر گرفته شده است.

وی تاکید کرد: پروژه بوستان آفتاب شهرکرد با مساحت ۱۵ هزار مترمربع سال ۱۴۰۰ آغاز شد که اعتبار لازم برای محوطه بازی آن ۶۰۰ میلیون تومان و اعتبار سیستم روشنایی ۳۰۰ میلیون تومان در نظر گرفته شد؛، برای عملیات عمرانی نیز در سال جاری یک میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان هزینه صرف شده است.

رئیس شورای اسلامی شهرکرد اضافه کرد: پروژه مسیل بلوار فرهنگ میرآباد به طول ۳۰۰ متر انجام شد، سال گذشته دو میلیارد تومان و امسال سه میلیارد تومان برای این پروژه در نظر گرفته شد.

وی با اشاره به اجرای طرح جاده تپه نورالشهدا، گفت: بیس‌ریزی این پروژه ۵۰۰ مترمکعب، زیرسازی یک هزار مترمکعب، طول پروژه ۵۰۰ متر، سنگ‌بری و کوه‌بری یک هزار و ۶۰۰ مترمکعب و اعتبار آن به صورت امانی بوده است؛ پروژه جاده سلامت سال ۹۸ آغاز شده و اعتبارات هزینه شده برای آن ۵۰۰ میلیارد تومان است.

رئیس شورای اسلامی شهرکرد ادامه داد: در این پروژه، عملیات خاک‌ریزی به طول ۳۲ هزار مترمکعب، اجرای آسفالت ۲۵ هزار و ۶۰۰ مترمربع، اجرای جدول شش هزار و ۴۰۰ متر، اجرای عملیات کف‌پوش شش هزار و ۴۰۰ متر، اجرای لوله‌گذاری به طول چهار هزار متر، کابل‌کشی دو هزار و ۵۰۰ متر، نصب تیر روشنایی ۷۰ عدد و نصب سرچراغ ۴۰ عدد بوده است و در مجموع پروژه پیشرفت فیزیکی ۹۰ درصدی دارد و پایان سال جاری تکمیل خواهد شد.

حیدری اظهار کرد: بیش از ۳۰ تقاطع در شورای ترافیک استان و شهرستان مصوبه اخذ کرده است و نیاز به اصلاح هندسی دارد. امسال شهرداری شهرکرد در نظر دارد شش تقاطع را با شش میلیارد تومان اعتبار اصلاح کند و تاکنون چهار تقاطع شامل میدان آیت الله دهکردی، تقاطع طالقانی و جاده سلامت، ورودی اشکفتک، بلوار قدس و شهید بهشتی با یک میلیارد تومان اعتبار اصلاح شده است.

وی افزود: پروژه عقب‌نشینی بلوار رهبر محدوده پست برق سال گذشته آغاز شد که ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و دو میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان برای این پروژه هزینه شده است.

رئیس شورای اسلامی شهرکرد خاطرنشان کرد: پروژه گلخانه براساس استانداردهای گلخانه‌سازی احداث می‌شود و در آن گل و گیاهان زینتی از جمله بنفشه، همیشه بهار، کلم زینتی، آهار، میخک و اطلسی تولید خواهد شد و زمینه اشتغال پنج نفر را به صورت مستقیم فراهم می‌کند؛ این پروژه اسفندماه سال گذشته آغاز شد و مساحت گلخانه یک هزار و ۵۵۰ مترمربع است و ۲۰ میلیارد ریال اعتبار برای آن هزینه شده است.

کد خبر 681851

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.