پایان خرید تضمینی گندم در استان مازندران

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان مازندران گفت: عملیات خرید تضمینی گندم از کشاورزان استان مازندران با افزایش ۷۴ درصدی نسبت به سال ۱۴۰۰ و خرید ۱۱۸ هزار تن گندم به پایان رسید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، عباسعلی وفائی‌نژاد امروز _سه‌شنبه سی‌ویکم مردادماه_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در عملیات خرید تضمینی گندم در راستای سیاست‌های حمایتی دولت از کشاورزان که از دهم خردادماه در استان مازندران آغاز شد، از ۵۸ هزار هکتار سطح زیر کشت این محصول در استان ۱۱۸ هزار تن گندم از کشاورزان مازندران خریداری شده است.

وی با بیان اینکه سیلوی مرکزی نکا همچنان آماده تحویل گرفتن گندم از کشاورزان است، افزود: در صورتی که کشاورز هنوز آماده تحویل گندم نباشد، سیلوی ۱۰۳ هزار تنی شهید میرزاپور شهر نکا، آمادگی لازم را برای دریافت گندم از کشاورزان استان دارد.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان مازندران خاطرنشان کرد: سال جاری و هم‌زمان با افزایش خرید گندم نسبت به سال‌های گذشته، بیش از ۱۶۰ هزار تن گندم از سایر استان‌ها وارد سیلوهای استان مازندران شد.

وفائی‌نژاد با اشاره به خرید تضمینی ۱۱۸ هزار تن گندم در استان و ورود گندم از سایر استان‌ها تصریح کرد: موجودی ذخیره گندم در سیلوی مرکزی نکا و سیلوهای بخش خصوصی در استان مازندران به رقمی بیش از ۱۹۰ هزار تن رسیده که این مقدار موجودی ذخیره استراتژیک گندم در استان بی‌سابقه است.

وی با بیان اینکه تاکنون ۱,۲۰۴ میلیارد تومان از مطالبات گندم‌کاران استان پرداخت شده است، گفت: سایر مطالبات کشاورزان استان و مابه‌التفاوت قیمت سال جدید نیز طبق برنامه‌ریزی و هماهنگی‌های صورت گرفته از طریق دستگاه‌های اجرایی مسئول و سازمان برنامه و بودجه کشور در ادامه پرداخت خواهد شد.

کد خبر 681841

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.