۶۳۸ کیلومتر از جاده‌های استان تحت پایش دوربین‌های راهور و پهپاد است

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه گفت: ۶۳۸ کیلومتر از جاده‌های استان کرمانشاه تحت رصد و پایش دوربین‌های راهور و پهپادهای انتظامی و ترافیکی است و به وضعیت جاده‌های استان اشراف داریم.

سردار مهدی حاجیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: پلیس برای برگزاری هرچه بهتر راهپیمایی اربعین وظایفی بر عهده دارد و در آمادگی کامل است. تمام تدابیر و اقدامات لازم انجام شده و از آنجا که کرمانشاه دروازه ورودی کربلا است، بیش از ۷۰ درصد زوار اربعین برای رسیدن به مرز خسروی و مرز مهران از محدوده استان کرمانشاه تردد می‌کنند.

وی افزود: برای تردد زوار اربعین، بیش از ۷۰ درصد از معابر و جاده‌های استان کرمانشاه تحت اقدامات خاص ترافیکی، امنیتی و انتظامی قرار گرفته و آمادگی در استان کرمانشاه صددرصد است و در حوزه انتظامی و ترافیکی بیش از ۵۲۰۰ نیرو در حال فعالیت هستند.

این مقام ارشد انتظامی استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: تا امروز بیش از ۱۸ هزار و ۵۰۰ درخواست و مدارک ویژه صدور گذرنامه اربعین اخذ شده است که در کمتر از ۷۲ ساعت به دست متقاضیان می‌رسد.

حاجیان با اشاره به اقدامات ترافیکی اربعین تاکید کرد: ۶۳۸ کیلومتر از جاده‌های استان کرمانشاه تحت رصد و پایش دوربین‌های راهور و پهپادهای انتظامی و ترافیکی قرار دارد و پلیس به جاده‌های استان تسلط و اشراف دارد.

وی تصریح کرد: با هماهنگی‌های که با اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان کرمانشاه انجام شده است، تمام نقاط حادثه‌خیز در سطح جاده‌های استان توسط پلیس شناسایی شده است و برای رفع آن به دستگاه اجرایی معرفی شده و تعدادی از نقاط حادثه‌خیز رفع شده است. تمهیدات لازم برای نقاط باقی مانده انجام شده و همکاری برای خط کشی جاده‌ها در حال انجام است.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه همکاری‌های لازم با همتای عراقی در آن طرف مرز، استان دیالی انجام شده است، اضافه کرد: پلیس‌های تخصصی فرماندهی انتظامی استان کرمانشاه در مرز خسروی مستقر شدند و از نیروهای استان‌های دیگر به عنوان پشتیبان استفاده می‌شود.

سردار حاجیان با بیان اینکه گفت: در حال حاضر ۵۸ گیت در پایانه مرزی خسروی فعال است و برحسب شرایط ورود زوار، امکان افزایش تا صد گیت نیز پیش‌بینی شده است تا در صورت نیاز به‌سرعت گیت‌ها را به‌صورت سیار افزایش دهیم.

وی افزود: مرز خسروی یکی از مرزهای امن با زیرساخت مناسب است و همه اقدامات امنیتی و انتظامی لازم برای اربعین در استان کرمانشاه به‌خوبی انجام شده و مرز خسروی آماده پذیرایی و خدمت به زوار از اقصی نقاط کشورمان است.

کد خبر 681733

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.