مچ‌اندازی مورایس و نکو در اصفهان / عیار اصلی آبی و طلایی‌پوشان مشخص می‌شود؟

در چارچوب رقابت‌های هفته سوم لیگ برتر دو تیم سپاهان و استقلال، فردا از ساعت ۲۰ در ورزشگاه نقش‌جهان به مصاف یکدیگر خواهند رفت و با وجود اینکه جدال این دو تیم کمی زودهنگام بوده، اما از حساسیت‌های ویژه‌ای برخوردار است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در چارچوب رقابت‌های هفته سوم لیگ برتر دو تیم سپاهان و استقلال، روز چهارشنبه _یکم شهریورماه_ از ساعت ۲۰ در ورزشگاه نقش‌جهان به مصاف یکدیگر خواهند رفت و با وجود اینکه جدال این دو تیم کمی زودهنگام است، اما از حساسیت‌های ویژه خود برخوردار است، چراکه از یک‌سو طلایی‌پوشان اصفهان برخی بازیکنان کلیدی خود همچون پیام نیازمند، امید نورافکن و محمد کریمی را در اختیار ندارند. از سوی دیگر شاگردان نکونام نیز نسبت به حریف خود پیش‌فصل بحرانی را پشت سر گذاشته‌اند.

در خصوص تقابل سپاهان و استقلال در هفته سوم و آخرین شرایط دو تیم گفت‌وگویی با محمد نوری و محمد یاوری پیشکسوتان سپاهان و استقلال داشته‌ایم که مشروح آن را در ادامه می‌خوانید:

موافق سبک بازی نکونام هستم

محمد نوری، پیشکسوت استقلال در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص عملکرد استقلال اظهار کرد: استقلال در اولین بازی خود عالی بود، چراکه در گرمای آبادان به ثمر رساندن سه گل کار دشواری است، برابر ملوان نیز شاگردان نکونام موفق به کسب سه امتیاز شدند؛ برخلاف اینکه عده‌ای می‌گویند استقلال فوتبال بازی نمی‌کند، چنین اعتقادی ندارم و این صحبت‌ها تنها برای زیر سوال بردن آبی‌پوشان است؛ طی چند هفته ابتدایی کسب سه امتیاز مهم‌تر از فوتبال زیبا است و فکر می‌کنم این شیطنت‌ها برای این است که نمی‌خواهند استقلال نتیجه بگیرد؛ به‌طور کلی کسب این شش امتیاز برای حفظ روحیه مقابل سپاهان بسیار حیاتی بود.

مچ‌اندازی مورایس و نکو در اصفهان/ عیار اصلی آبی و طلایی‌پوشان مشخص می‌شود؟

وی افزود: دیدار سپاهان و استقلال بسیار مهم است و بدون تردید برای شاگردان نکونام دشوار خواهد بود، چراکه سپاهانی‌ها یک تیم پرمهره در اختیار دارند و سقف بودجه را نیز رعایت نکرده‌اند؛ در واقع مورایس یک تیم در زمین و یک تیم روی نیمکت دارد، اما استقلال همیشه استقلال است و سپاهان باید از این تیم بترسد؛ این جدال شش امتیازی و یک سکوی پرتاب است که اگر آبی‌پوشان موفق به کسب امتیاز آن شوند، مسیر خود برای قهرمانی را هموار می‌کنند؛ به‌طور کلی تقابل مورایس و نکونام جذاب خواهد بود و فکر می‌کنم استقلال با روحیه خوب به مصاف حریف خود خواهد رفت.

برای استقلال فرقی ندارد چه کسی درون دروازه حریف باشد

پیشکسوت تیم فوتبال استقلال با اشاره به اهمیت غیبت دروازه‌بان سپاهان تصریح کرد: در هر حال نیازمند یک مهره قابل اتکا در سپاهان است و کادر فنی این تیم حساب ویژه‌ای روی این بازیکن باز کرده‌اند به همین دلیل غیبت وی می‌تواند برای طلایی‌پوشان تأثیرگذار باشد، اما برای استقلال فرقی نمی‌کند که چه کسی درون دروازه حریف قرار بگیرد، البته غیبت نیازمند می‌تواند به سپاهان ضربه بزند.

مچ‌اندازی مورایس و نکو در اصفهان/ عیار اصلی آبی و طلایی‌پوشان مشخص می‌شود؟

وی پیرامون سبک بازی دو تیم تصریح کرد: عده‌ای می‌گویند نکونام از روی دست کی‌روش تقلب می‌کند، در صورتی که اینگونه نیست؛ یک تیم ابتدا باید دفاع خوبی داشته باشد و پس از آن حمله کند، اگر یک تیم بتواند خوب دفاع کند هنر سرمربی را نشان می‌دهد و به نظر من تفکرات نکونام دفاعی نیست و تنها بی‌گدار به آب نمی‌زند؛ سپاهان یک تیم دست و پا بسته نیست و فکر می‌کنم جنگ این دو تیم در میانه میدان خواهد بود و اگر تیمی بتواند کمربند میانی را در اختیار بگیرد، تمرکز داشته باشد و به حواشی توجه نکند، می‌تواند حریف خود را با شکست مواجه کند.

با حمایت هواداران قهرمانی ممکن است

نوری در پایان گفت: این تقابل به دلیل اینکه هر دو تیم شش امتیازی و مدعی قهرمانی هستند، بسیار حیاتی است و به‌طور کلی مدعیان اصلی فصل جاری سه تیم پرسپولیس، استقلال و سپاهان خواهند بود و اگر آبی‌ها سه امتیاز هفته سوم را کسب کنند، می‌توانند مسیر خود را برای قهرمانی هموار کنند که البته این مهم با حمایت هواداران و پیشکسوتان از جواد نکونام و استقلال رقم خواهد خورد.

سپاهان تنها تیم مقتدر لیگ برتر است

در ادامه محمد یاوری، پیشکسوت سپاهان در خصوص عملکرد طلایی‌پوشان اظهار کرد: آن‌چه که تمام اهالی فوتبال به آن واقف هستند، قدرت خوب سپاهان در اداره بازی، تسلط بر حریف، استفاده از موقعیت‌ها و استفاده بهینه از بازیکنان است؛ طلایی‌پوشان در دو هفته گذشته به خوبی از نفرات جدید خود استفاده کرده‌اند و بازیکنی که بیشترین سود را از این وضعیت می‌برد، شهریار مغانلو است، چراکه با حضور رضا اسدی تمرکز مدافعان حریف روی مغانلو کاهش پیدا می‌کند و این دو بازیکن به‌خوبی یکدیگر را تکمیل کرده‌اند.

وی با اشاره به استفاده سرمربی طلایی‌پوشان از بازیکنان جوان گفت: مورایس به زحماتی که در آکادمی باشگاه کشیده می‌شود، احترام فراوانی می‌گذارد و از بازیکنان جوان تیم خود استفاده می‌کند. حسین‌نژاد از تیم شهروند جویبار با زحمات مهدی اصغرپور به سپاهان معرفی شد و کمیته استعدادیابی وی را انتخاب کرد و در حال حاضر نیز تبدیل به یک بازیکن تأثیرگذار شده است و باید از این ستاره جوان مراقبت شود.

نکونام یک سبک بازی خاص ندارد

کارشناس فوتبال کشورمان پیرامون اهمیت غیبت پیام نیازمند تصریح کرد: غیبت نیازمند شرایط را کمی برای سپاهان دشوار می‌کند، اما در حال حاضر شاگردان مورایس در موقعیتی نیستند که برابر تیمی امتیاز از دست دهند، چراکه نمی‌خواهند کار خود را برای قهرمانی به روزهای آخر لیگ موکول کنند؛ اگر طلایی‌پوشان با همین روند جلو بروند، می‌توانند پنج یا شش هفته زودتر قهرمانی خود را مسجل کنند، البته اگر اتفاقات خارج از زمین و رسانه‌ای این اجازه را بدهد؛ چراکه سپاهان این فصل بسیار خوب یارگیری کرده است، هرچند در انتقال دفاع به حمله کمی مشکل دارد و بدون شک کادر فنی این تیم به این مورد هم رسیدگی خواهد کرد.

وی با اشاره به سبک تفکر دو سرمربی افزود: اعتقاد دارم سپاهان بسیار مقتدرانه بازی می‌کند و سبک بازی حریف نمی‌تواند این تیم را تحت تأثیر قرار دهد. جواد نکونام در بازی اول خود مقابل صنعت نفت آبادان اصلاً دفاعی بازی نکرد، گاهی گمان می‌کنیم یک مربی تنها از یک تاکتیک پیروی می‌کند، اما سرمربی استقلال نشان داد به سبک‌های دیگر هم اعتقاد دارد؛ در هر حال باید مراقب ضدحملات آبی‌پوشان باشیم و امکان دارد استقلال روبه جلو بازی کند.

مچ‌اندازی مورایس و نکو در اصفهان/ عیار اصلی آبی و طلایی‌پوشان مشخص می‌شود؟

استقلال حریف خطرسازی برای سپاهان نیست

وی با تاکید بر توانایی‌های نیما میرزازاد ادامه داد: نباید از واقعیت‌ها دور شویم، چراکه پیام نیازمند نسبت به سایر دروازه‌بان‌های لیگ برتر و حتی علیرضا بیرانوند بهتر است، اما نمی‌توانیم از توانایی‌های نیما میرزازاد هم غافل شویم، در هر حال فکر نمی‌کنم استقلال آنچنان که باید و شاید موقعیت داشته باشد که غیبت نیازمند به چشم بیاید، اما به‌طور کلی حضور میرزازاد یک تفاوت را برای طلایی‌پوشان ایجاد می‌کند.

یاوری در پایان خاطرنشان کرد: همه بازیکنان ایران به غیر از تعدادی خاص تقریباً در یک سطح بازی می‌کنند و استقلال نیز شاکله اصلی تیم خود را حفظ کرده است؛ آبی‌پوشان منسجم هستند، اما سپاهان مقتدر بازی می‌کند و نمی‌خواهد در نقش‌جهان امتیاز از دست دهد، فوتبال غیرقابل پیش‌بینی است اما احساس می‌کنم طلایی‌پوشان پیروز میدان هستند و امیدوارم هواداران سپاهان با حضور در ورزشگاه به آسیا ثابت کنند اگر تیم‌های عربستانی ستارگان فوتبال جهان را در اختیار دارند، تیم‌های ایرانی نیز یار دوازدهم دارند و از حمایت آن‌ها برخوردار هستند.

کد خبر 681723

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.