نوسازی و بازسازی تجهیزات کشتارگاه صنعتی دام در اراک

سرپرست معاونت خدمات شهری شهرداری اراک گفت: با توجه به تاکید ویژه سرپرست شهرداری و اعضای شورای اسلامی شهر، نوسازی و بازسازی کشتارگاه صنعتی دام شهرداری اراک در بخش‌های مختلف در حال انجام است.

مجتبی خراجی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه حفظ و صیانت از بهداشت عمومی مقوله مهمی در مجموعه کشتارگاه صنعتی دام بشمار می‌رود، اظهار کرد: تعمیر، بهسازی و راه‌اندازی مجدد کوره لاشه‌سوز برای امحاء لاشه‌های آلوده، تعمیر، سرویس و راه اندازی دستگاه‌های برودتی پیش سردکن سالن گوسفندی با ظرفیت ۳۰۰ لاشه در روز و تجهیز سالن به دستگاه مه پاش از جمله اقدامات مهم انجام شده در روزهای اخیر در این مجموعه است.

وی افزود: جمع‌آوری نخاله‌ها و ضایعات و پاکسازی محوطه کشتارگاه در راستای بهسازی و کنترل بهداشت عمومی مجموعه با همکاری عوامل اجرایی و ماشین‌آلات سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری اراک انجام شد.

سرپرست معاونت خدمات شهری شهرداری اراک ادامه داد: اقدامات گند زدایی و ضدعفونی کلی مجموعه کشتارگاه، محوطه و سالن‌های کشتار به‌صورت روزانه انجام می‌شود.

وی با اشاره به نصب بنرهای اطلاع‌رسانی رعایت موارد بهداشتی در محل سالن‌های کشتار در راستای آموزش عمومی شاغلان و فعالان در کشتارگاه در ارتباط با کنترل بیماری‌های مشترک انسان و دام، تاکید کرد: طبق مصوبه شورای اسلامی شهر و نیاز کشتارگاه به افزایش ظرفیت پیش‌سردکن‌ها، مطالعات و برآورد مالی این مهم برای انعقاد قرارداد در حال پیگیری است.

کد خبر 681705

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.