با تکیه بر ظرفیت‌های داخلی، رشد اقتصادی را از ۰.۴ درصد به ۴ درصد رساندیم

رئیس جمهور گفت: طی این مدت توانستیم با افزایش منابع و درآمدها ضمن جبران کسری بودجه به ارث رسیده، رشد نقدینگی در کشور را متوقف و حتی کاهشی کرده و با تکیه بر ظرفیت‌های داخلی رشد اقتصادی چهار دهم درصدی را به چهار درصد برسانیم.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور کشورمان امروز _دوشنبه، سی‌ام مردادماه_ در جریان سفری کوتاه به استان قم، با اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه و جمعی از علمای قم دیدار و گفت‌وگو کرد.

آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی در این جلسه با مرور شرایط و مشکلات کشور در زمان آغاز به کار دولت از جمله کسری بودجه، تورم افسار گسیخته و سایه سنگین نقدینگی بر سر اقتصاد کشور، به تشریح اقدامات دولت برای رفع این مشکلات طی دو سال گذشته به‌رغم فشارها، تهدیدها و تحریم‌های دشمن اشاره کرد و اظهار کرد: طی این مدت توانستیم با افزایش منابع و درآمدها ضمن جبران کسری بودجه به ارث رسیده، رشد نقدینگی در کشور را متوقف و حتی کاهشی کرده و با تکیه بر ظرفیت‌های داخلی رشد اقتصادی چهار دهم درصدی را به چهار درصد برسانیم.

وی در ادامه هم‌ترازی منابع و مصارف در سال ۱۴۰۱ را با وجود هزینه‌هایی همچون اعتبارات لازم برای اجرای طرح ۴۲ هزار میلیاردی رتبه‌بندی معلمان، از جمله اقدامات مهم دولت در سامان‌دهی و منضبط کردن اقتصاد کشور عنوان کرد و افزود: اراده ما بر توسعه و پیشرفت کشور به‌رغم تهدیدها و تحریم‌ها است و دشمن نیز این پیام را از مجموعه اقدامات دولت دریافت کرده است.

رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنانش، حملات کم‌سابقه دشمن به باورها و اعتقادات مردم را از نشانه‌های شکست و ناامیدی در متوقف ساختن مسیر پیشرفت کشور دانست و بر اهتمام دولت برای رفع دغدغه‌های فرهنگی تاکید کرد.

پیش از سخنان رئیس جمهور تعدادی از حاضرین در این جلسه از جمله آیت‌الله اراکی، آیت‌الله نظری شاهرودی، آیت‌الله حسینی خراسانی، آیت‌الله غروی، آیت‌الله علیدوست و آیت‌الله شب زنده‌دار به بیان نقطه نظرات، دیدگاه‌ها و دغدغه‌های خود در خصوص مسائل مختلف سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور پرداختند.

کد خبر 681687

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.