سود خالص ۵۱۳ میلیارد تومانی بیمه البرز

شرکت بیمه البرز در سه ماهه 1402، ۳۱۷ میلیارد هزینه‌ای اداری و عمومی، ۱۱۰ میلیارد درآمدهای عملیاتی داشته و به سود عملیاتی ۵۱۳ میلیارد تومانی رسیده که رشد ۵۸ درصدی داشته است، سود خالص با سود عملیاتی به دلیل عدم شناسایی هزینه مالیات بر درآمد یکسان بوده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، گروه بانک و بیمه تقریباً از بسیاری از ریسک‌ها در امان است، مشکلاتی مانند قیمت گذاری دستوری، ریسک‌های سیاسی و اقتصادی و غیره نسبت به سایر گروه‌ها کمتر متوجه گروه بیمه‌ای در کشور است، البته برخی از ریسک‌ها در دل صنعت برای شرکت‌های فعال این حوزه وجود دارد، در این یادداشت نگاهی خواهیم داشت به شرکت بیمه البرز با ارزش بازار ۱۱ هزار میلیارد تومانی در بازار سرمایه.

شرکت بیمه البرز توانست روز گذشته با رشد قیمتی شش درصدی به ۳۱۵ تومان برسد البته چند مرتبه‌ای به صف خرید رسید و سپس مجدد عرضه شد که فشار فروش ۱۹ میلیون برگه سهمی حقوقی‌ها در این نماد نیز بی تأثیر نبود، در حال حاضر سود چهار فصل اخیر این شرکت برابر با ۳۶ تومان و پی بر ای این شرکت برابر با ۸.۷۶ است و این در حالی است که پی بر ای گروه این شرکت برابر با ۴.۲۵ بوده و نسبت به گروه خود پی بر ای دو برابری را به خود اختصاص داده است.

آخرین گزارشی که بیمه البرز منتشر کرده مربوط به فصل بهار است و پس از پایان شهریور ماه و ارسال گزارش شش ماهه مجدد در خصوص این شرکت بررسی انجام خواهد شد، در سه ماهه سال جاری این شرکت به درآمد حق بیمه خالص دو هزار ۸۰۰ میلیارد تومانی دست یافته و حق بیمه اتکای برابر با ۳۶۳ میلیارد بوده است که حق بیمه خالص برابر با دو هزار ۴۰۰ میلیارد تومان بوده است که رشد ۶۶ درصدی داشته است.

درآمد سرمایه گذاری از محل منابع بیمه‌ای به ۲۳۷ میلیارد رسیده که رشد ۹۸ درصدی داشته است و سایر درآمدهای بیمه‌ای با رشد ۱۰۶ درصدی به ۸۶ میلیارد تومان رسیده است، همچنین درآمدهای بیمه شرکت با رشد ۷۰ درصدی به سطح دو هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان رسیده است.

خسارات پرداختی این شرکت برابر با هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان بوده است و خسارت دریافتی از بیمه‌گر اتکایی برابر با ۲۵۵ میلیارد تومان بوده است و در مجموع هزینه پرداخت خسارت برابر با هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان بوده است، پس از شناسایی برخی از هزینه‌ها مانند هزینه مشارکت در منافع، تغییرات سایر ذخایر فنی و سایر هزینه‌های بیمه‌ای، به سود ناخالص ۷۱۵ میلیارد تومان رسیده است که رشد ۶۴ درصدی داشته است.

بیمه البرز ۳۱۷ میلیارد هزینه‌ای اداری و عمومی، ۱۱۰ میلیارد درآمدهای عملیاتی داشته و به سود عملیاتی ۵۱۳ میلیارد تومانی رسیده که رشد ۵۸ درصدی داشته است، سود خالص با سود عملیاتی به دلیل عدم شناسایی هزینه مالیات بر درآمد یکسان بوده است، شرکت به ازای هر برگه سهم در این سه ماهه ۱۴ تومان سود خالص شناسایی کرده است.

کد خبر 681684

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.