فناوری‌های ویژه به کار رفته در متروهای جهان

سیستم متروی سئول علاوه بر این که به خدمات وای‌فای مجهز شده است، دارای تلویزیون و قابلیت کنترل دما است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، خطوط مترو در همه کشورهای جهان به عنوان یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های رونق و پیشرفت حمل‌ونقل زمینی شناخته می‌شود. با گذر زمان و پیشرفت فناوری، ویژگی‌های جدیدی به متروهای جهان اضافه می‌شود. برای نمونه، متروی هنگ‌کنگ که تمیزی فوق‌العاده، منظم بودن و راحتی آن بسیار قابل توجه است، بیشتر بخش‌های شهر را به یکدیگر متصل می‌کند. ایستگاه‌های متروی هنگ‌کنگ وای‌فای رایگان را در اختیار مسافران قرار می‌دهد.

همچنین، سیستم مترو سئول علاوه بر اینکه به خدمات وای‌فای مجهز شده است، دارای تلویزیون و قابلیت کنترل دما است. بسیاری از مسافران از نشستن بر صندلی‌های راحت و گرم این متروها در سرمای زمستان لذت می‌برند. سیستم متروی سنگاپور از سیستم تهویه بسیار مناسبی برخوردار است، به‌طوری که بسیاری از افراد برای فرار از گرمای بیرون و استفاده از سیستم‌های تهویه به داخل قطارهای شهری سنگاپور پناه می‌برند.

واگن‌های متروی شهری لندن به سیستم تهویه مطبوع، همچنین اینترنت وای‌فای مجهز شده است. این سیستم حمل‌ونقل به لحاظ قدمت، کیفیت جابه‌جایی مسافران و ارزانی نسبی در یک شهر نسبتاً گران، بی‌رقیب است. علاوه بر این، متروی مادرید نیز مورد توجه افراد قرار گرفته است، ایستگاه‌های این مترو به اندازه‌ای بزرگ است که قابلیت میزبانی رخدادهای عمومی را دارد.

خطوط سیستم مترو نیویورک دو برابر شده است و همه قطارهای سریع‌السیر و داخلی به صورت هم‌زمان به صورت ۲۴ ساعته در مسیرهای یکسان حرکت می‌کنند. یکی از جذابیت‌های متروی نیویورک برنامه‌های موسیقی زیرزمینی است که از موسیقی‌دان‌های محلی حمایت می‌کند. لازم به ذکر است که مسافران در یک خط متروی پکن می‌توانند با اسکن کف دست وارد قطار مترو شوند. در این شرایط، مسافران باید به جای اسکن بلیت، کف دست خود را روی دستگاه‌های نصب شده روی خط مترو قرار دهند و در صورت مطابقت وارد ایستگاه می‌شوند. این فناوری برای افراد مسن و کسانی که محدودیت‌های فیزیکی دارند، خوشایند است.

کد خبر 681669

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.