تغییر روند بورس با واگذاری بلوک ایران خودرو

خبر واگذاری بلوک ایران کمی جو بازار در نیمه ابتدایی خوب بود و قدرت خریداران بیشتر از فروشندگان در بازار بود، قیمت سهام ایران خودرو تا ۲۵۸ تومان حرکت کرد و سپس به صورت فرسایش تا انتهای بازار روند کاهشی به خود گرفت و در سطح ۲۵۱ تومان در سطح صفر تابلو به کار خود پایان دارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، روز گذشته خبری در خصوص واگذاری بلوک ایران خودرو منتشر شد و امروز با افشای گروه بهمن با نماد خبهمن متوجه شدیم که خریدار این بلوک این شرکت سرمایه‌گذاری در گروه خودرو بوده است، با این خبر کمی جو بازار در نیمه ابتدایی خوب بود و قدرت خریداران بیشتر از فروشندگان در بازار بود، قیمت سهام ایران خودرو تا ۲۵۸ تومان حرکت کرد و سپس به صورت فرسایش تا انتهای بازار روند کاهشی به خود گرفت و در سطح ۲۵۱ تومان در سطح صفر تابلو به کار خود پایان دارد.

سایر نمادهای گروه خودرویی تا دامنه منفی قیمت حرکت کردند، این روند گروه خودرویی سایر نمادهای بازار را تحت تأثیر قرار داد، فولاد مبارکه که تا ۵۱۰ تومان حرکت کرد تا ۵۰۶ تومان کاهش قیمت داشت و در مجموع شاهد یک بازار خنثی بودیم.

در بازار بورس امروز شاخص کل بورس با رشد دو هزار و ۴۱۱ واحدی به محدوده یک میلیون ۹۵۶ واحدی رسید و شاخص هم‌وزن نیز با رشد اندک ۶۳۹ واحدی به محدوده ۶۷۴ هزار واحد رسید، ارزش معاملات نیز در سطح سه هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان قرار گرفت که نسبت به روزهای قبل روند کاهشی داشته است، حجم معاملات بازار بورس نیز در محدوده چهار میلیارد و ۷۰۰ میلیون برگه سهم بود.

نمادهای شپنا، شستا، وغدیر، خودرو، فولاد، وتجارت و البرز بیشترین تأثیر مثبت را بر بازار گذاشتند.

در بازار فرابورس نیز شاهد رشد اندک ۳۹ واحدی بود و به سطح ۲۵ هزار و ۵۲ واحد رسید نمادهای سرچشمه، غصینو، اریا و فزر بیشترین تأثیر مثبت و نمادها خاور، فجهان، بپاس بیشترین تأثیر منفی را در این بازار گذاشتند.

اگر صندوق اهرم را نمادی برای پیش بینی بازار فردا در نظر بگیریم احتمالاً فردا بازار منفی خواهد بود، کاهش آخرین قیمت‌ها به قیمت‌های پایانی نیز دلایلی دیگری در این خصوص است.

نمای بازار

شاخص کل (درصد ۰.۱)

شاخص هم وزن: (درصد ۰.۱)

۱۵۱ نماد مثبت ۳۷۳ نماد منفی

۲۰ نماد صف خرید به ارزش ۰.۰۷ همت

۶۱ نماد صف فروش به ارزش ۰.۳۷ همت

حجم

ارزش معاملات: ۳.۵ همت

قدرت خرید: ۰.۹

انتقال حقیقی به حقوقی: ۰.۳۵ همت

نسبت‌ها

ارزش بازار بورس: ۶.۹ هزار همت

نسبت p/e بورس و فرابورس : ۸ واحد

نسبت p/d بورس و فرابورس : ۱۲

نسبت p/b بورس و فرابورس : ۳.۴

نسبت p/s بورس و فرابورس : ۲

پارامترهای مؤثر

دلار آزاد: ۴۸,۷۰۰ تومان

دلار حواله: ۳۷,۵۰۰ تومان

نفت برنت: ۸۵.۲ دلار

مس: ۸۲۳۲ دلار

انس طلا: ۱۸۸۸ دلار

طلای ۱۸ عیار: ۲.۲۷ میلیون تومان

سکه امامی: ۲۷.۷ میلیون تومان

بیت کوین: ۲۶۰۳۳ دلار

نرخ بهره: ۲۳.۵۳ درصد

نقشه بازار

تغییر روند بورس با واگذاری بلوک ایران خودرو

کد خبر 681661

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.