راه‌اندازی سریع‌تر خط ۲ متروی اصفهان به نفع شهر است

مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری اصفهان گفت: راه‌اندازی خط یک متروی این کلان‌شهر حدود ۲۰ سال به طول انجامید، بنابراین خط دو مترو باید با سرعت بیشتری به بهره‌برداری برسد، چراکه راه‌اندازی سریع‌تر آن به نفع شهر است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سیدعلی معرک‌نژاد امروز _دوشنبه سی‌ام مردادماه_ در برنامه رادیویی «صدای شهر» اظهار کرد: طی دو هفته پیش‌رو تبلیغات شهری شهرداری اصفهان به اهمیت و لزوم راه‌اندازی خط دوم مترو اختصاص یافت، چراکه این پروژه هدفی مهم و استراتژیک برای دوره جدید مدیریت شهری به‌شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر به‌طور متوسط در خط یک مترو ظرفیت جابه‌جایی ۱۲۰ هزار نفر در طول روز را داریم، افزود: تصور کنید هر کدام از این ۱۲۰ هزار نفر با وسیله نقلیه شخصی و حداقل مصرف روزانه یک لیتر سوخت در سطح شهر تردد داشته باشند، در این صورت حداقل ۱۲۰ هزار لیتر سوخت تنها در شهر اصفهان سوخت می‌شود که این موضوعی حائز اهمیت به لحاظ زیست‌محیطی است و منجر به آلودگی هوا می‌شود.

مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری اصفهان تصریح کرد: این پروژه با گذر زمان، بار هزینه‌ای بالایی برای شهر به‌همراه خواهد داشت و با توجه به اینکه راه‌اندازی خط یک متروی این کلان‌شهر حدود ۲۰ سال به طول انجامید، بنابراین خط دوم مترو باید با سرعت بیشتری راه‌اندازی شود.

وی با بیان اینکه اگر تمرکز استراتژیک روی پروژه مترو داشته باشیم، از لحاظ ترافیکی و زیست‌محیطی به منفعت شهر و شهروندان کمک شایانی می‌کنیم، تاکید کرد: اگر ۱۰ سال پیش به جای تمرکز روی پروژه‌های کوچک، روی خطوط مترو تمرکز کرده بودیم، در حال حاضر دو خط مترو اصفهان راه‌اندازی شده بود.

معرک‌نژاد خاطرنشان کرد: مترو یک بخش ساخت‌وساز شامل احداث تونل، ایجاد ایستگاه‌ها و به‌طور کلی انجام فعالیت‌های عمرانی را دارد و بخش دیگر مربوط به تجهیزات از جمله واگن‌های قطار است که باید با ارزهای بین‌المللی خریداری شود.

وی افزود: تغییر و تحولات ۱۰ سال اخیر نشان می‌دهد با تأخیر انداختن در انجام این پروژه زیان بسیاری به مردم شهر تحمیل می‌شود، اما راه‌اندازی سریع‌تر آن به نفع شهر است.

کد خبر 681637

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.