تراکتور - الشارجه / سرخ‌پوشان تبریز به دنبال هفتمین حضور در آسیا

تیم فوتبال تراکتور امروز در ورزشگاه یادگار امام تبریز، در مرحله پلی‌آف لیگ قهرمانان آسیا میزبان الشارجه امارات خواهد بود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، تیم تراکتور در دو دیدار ابتدایی لیگ برتر در اصفهان مقابل سپاهان و در خانه برابر پرسپولیس دو شکست را تجربه کرد، اما شاگردان خمز باید بی‌توجه به این دو شکست و با قدرت سه‌شنبه، سی‌ویکم مردادماه از ساعت ۱۹:۳۰ در پلی‌آف لیگ قهرمانان آسیا مقابل شارجه بجنگد تا با پیروزی در خانه به عنوان چهارمین سهمیه فوتبال ایران در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا برسد باشد و در کنار پرسپولیس، سپاهان و نساجی در رقابت تیم‌های قاره کهن قرار بگیرد.

سرخ‌پوشان تبریز به دنبال هفتمین حضور در آسیا

تراکتور تاکنون شش مرتبه حضور در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا را تجربه کرده است که چهار بار بر حسب رتبه در جدول رده‌بندی لیگ‌برتر فوتبال و دو مرتبه با قهرمانی در جام‌حذفی بوده است که آخرین حضور سرخ‌پوشان تبریز در آسیا به دو دوره قبل برمی‌گردد. حاصل شش دوره حضور در این رقابت‌ها ۳۹ بازی، ۱۰ برد، ۱۰ مساوی و ۱۹ باخت بوده است. بهترین نتیجه تراکتور در رقابت‌های آسیایی بالا رفتن تا یک‌هشتم نهایی با هدایت امیر قلعه‌نویی است.

تراکتور برای اولین‌بار در سال ۲۰۱۳ با هدایت تونی اولیویرا در مسابقات قاره‌ای حضور داشت و با تیم‌های الشباب عربستان، الجیش قطر و الجزیره امارات هم‌گروه بود که در نهایت پس از ۶ بازی، یک برد، یک مساوی و چهار باخت به عنوان تیم چهارم از دور بازی‌ها کنار رفت. آخرین حضور تراکتوری‌ها به فصل ۲۰۲۱ برمی‌گردد که با سرمربیگری رسول خطیبی ششمین حضور در لیگ قهرمانان آسیا را تجربه کرد. در این فصل تراکتور با تیم‌های شارجه امارات، پاختاکور ازبکستان و نیروی هوایی عراق در گروه B هم‌گروه بود که با کسب ۲ پیروزی و ۴ مساوی از ۶ بازی باعث شد به عنوان تیم دوم راهی مرحله بعد شود.

در مرحله گروهی تراکتور به تساوی ۳ بر ۳ مقابل پاختاکور رضایت داد، در بازی دوم و سوم را با تساوی بدون گل مقابل شارجه امارات و نیروی هوایی به پایان رساند و در دیدار چهارم موفق شد تیم عراق را یک بر صفر شکست دهد. تراکتور در بازی پنجم تساوی بدون گل مقابل پاختاکور را به ثبت رساندند و در بازی ششم نیز دو بر صفر شارجه امارات را شکست دادند. تراکتور در مرحله یک‌هشتم نهایی سرمربیگری فیروز کریمی و ترکیبی تغییریافته مقابل النصر عربستان مغلوب شد.

تراکتور- الشارجه/ سرخ‌پوشان تبریز به دنبال هفتمین حضور در آسیا

تراکتور مصمم برای پیروزی

درست است که تراکتور لیگ را با دو باخت شروع کرده است، اما در دیدار مقابل پرسپولیس این حق سرخ‌پوشان تبریز بود تا سه امتیاز بازی را کسب کنند و با اشتباه دروازه‌بان امتیازات را تقدیم حریف کردند. حسین پورحمیدی، دروازه‌بان خوزستانی که این فصل جایگزین محمدرضا اخباری شده است، با وجود اشتباهاتی که در دو بازی اول خود برای تراکتور داشت، مورد حمایت سرمربی اسپانیایی و هواداران تیمش قرار گرفته و اکنون وقت جبران اعتماد حمایت آنان با بسته نگه‌داشتن دروازه مقابل شارجه است. محمد نادری در بازی مقابل پرسپولیس مصدوم شد و پس از معاینات مربوطه مشخص شد از ناحیه همسترینگ دچار مصدومیت شده است، بنابراین محتمل‌ترین گزینه برای جایگزینی وی سعید آقایی است، آقایی پس از مصدومیت نادری به زمین آمد و عملکرد چشمگیری نداشت، باید دید که او می‌تواند در مقابل شارجه خود را نشان دهد یا خیر. بازیکنان خارجی تراکتور همچون ریکاردو آلوز، گوستاوو و آلوارو خمینز در این دیدار می‌توانند شرایط را به سود تراکتور تغییر دهند.

شارجه حریفی سخت اما قابل مهار

شارجه امارات با پیروزی مقابل تیم باشوندارا کینگز بنگلادش حریف تراکتور در مرحله نهایی پلی‌آف لیگ قهرمانان شد، در این بازی شارجه توانست با نتیجه دو بر صفر حریف بنگلادشی را شکست دهد که دو گل این دیدار را لوانزینیو، هافبک تهاجمی خطرناک برزیلی این تیم به ثمر رساند. شارجه امارات در نخستین مسابقه لیگ امارات تیم اتحاد کلبا را با سرمربیگری فرهاد مجیدی و حضور مهدی قائدی ۴ بر ۳ شکست داده است و نشان داد که در شرایط خوبی قرار دارد. شارجه کایو لوکاس ۲۹ ساله را در اختیار دارد یک مهاجم زهردار است و دو گل هم به تیم فرهاد مجیدی زد. مدافعان تراکتور باید تمام تلاششان را برای مهار لوئان مارتینز پری‌را، ملقب به لوئانزینیو و کایو لوکاس به‌کار گیرند و مانع نزدیکی آنان به دروازه شوند.

کد خبر 681611

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.