نیت اصلی آمریکایی‌ها تجزیه ایران است

معاون اول قوه قضائیه گفت: نیت اصلی آمریکایی‌ها در پوشش مفاهیمی همچون حقوق بشر، حق تعیین سرنوشت و حقوق زنان، بی‌ثباتی و تجزیه ایران و براندازی نظام است.

به گزارش ایمنا، حجت‌الاسلام محمد مصدق اظهار کرد: اگر بدانید سربازان گمنام امام زمان شامل وزارت اطلاعات، سازمان اطلاعات سپاه و نیروهای جان‌برکف فراجا در بازه زمانی یک سال از حادثه تروریستی در حرم شاهچراغ (ع) تا حادثه اخیر در همان‌جا چه مقدار از گروهک‌های تروریستی را دستگیر کردند به اقتدار نظام جمهوری اسلامی پی می‌برید.

وی افزود: با غرور و افتخار متوجه می‌شوید که امنیتی که در نظام مقدس جمهوری اسلامی به دست آمده توسط همین جان بر کف‌ها بوده و همچنان برای آرامش مردم ما فعالیت می‌کنند. اتاق فکر دشمن بیست‌وچهارساعته و شبانه‌روزی برای این منظور فعالیت می‌کند که به گونه‌ای جوانان ما را فریب دهد و باز هم به خیابان‌ها بکشاند، اما با بصیرت و آگاهی که مردم و خانواده‌ها از اغتشاش‌های سال گذشته به دست آورده‌اند، این برنامه دیگر کارساز نیست و شکست دشمن قطعی است.

معاون اول قوه قضائیه درباره حادثه اخیر حرم شاهچراغ گفت: دشمن به هر بهانه‌ای از حقوق بشر استفاده و بر ضد آن عمل می‌کند. امروز، کسانی که اهل قلم و بیان هستند از جمله وکلا، حقوق‌دان‌ها و اساتید دانشگاه باید به میدان بیایند و بگویند کسانی که در حرم شاهچراغ (ع) کشته شدند، به چه گناهی کشته شده‌اند؟، چرا مجامع بین‌المللی مدعی حمایت از حقوق بشر در این موارد سکوت می‌کنند؟ آمریکایی‌ها در رویکرد نرم‌افزاری و حقوق اقلیت‌ها بسیار پیچیده عمل می‌کنند و در عمل اقلیت‌ها را به سمت تجزیه‌طلبی سوق می‌دهند.

حجت‌الاسلام مصدق با بیان این‌که تشکیل جلسات و برنامه‌های در حوزه حقوق بشر آمریکایی یک ضرورت است، گفت: آمریکایی‌ها به بهانه‌های مختلف از واژه‌ها و عبارات سوءاستفاده می‌کنند، آنها در موارد متعددی از یک‌سو خود را مدافع حقوق تعیین سرنوشت برای افراد می‌داند، اما همین حق را برای یک ملتی همچون فلسطین قائل نیستند.

وی ادامه داد: پس از جنگ جهانی دوم حق تعیین سرنوشت در منشور سازمان ملل متحد گنجانده شد، از سال ۱۹۵۰ موج آزادی‌خواهی جهان را در بر گرفت و کشورهای مستقلی به وجود آمدند و نتیجه حدود ۳ دهه استعمارزدایی این بود که حق تعیین سرنوشت از اصل سیاسی به یک اصل حقوقی تبدیل شد و از آن به بعد به عنوان حق ذاتی و بنیادی استفاده شد.

معاون اول قوه قضائیه تصریح کرد: رویه دولت‌های آمریکا در دهه‌های گذشته مجموعه‌ای از اقدامات غیرقانونی و متضاد است که نمونه آن در قضیه بالکان، سودان، سوریه، عراق و افغانستان به‌خوبی مشاهده می‌شود.

حجت‌الاسلام مصدق تاکید کرد: آمریکایی‌ها در مسئله سوریه از گروه‌های تجزیه‌طلب حمایت کردند. دولت آمریکا از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی ایران نیز از سال ۵۷ سیاست‌های تجزیه‌طلبانه را به‌طور مستقیم و غیرمستقیم در دستور کار خود قرار دادند. دولت آمریکا با حمایت از سیاست‌های صهیونیست‌ها در زمان جورج بوش طرح خاورمیانه جدید را طراحی کردند تا از مراکش تا مغولستان را در بر گیرد و یکی از محورهای آن تجزیه ایران بود.

وی افزود: نیت اصلی آمریکایی‌ها در پوشش مفاهیم همچون حقوق بشر، حق تعیین سرنوشت و حقوق زنان، بی‌ثباتی و تجزیه ایران و براندازی نظام است، اما هوشمندی ایران و تدابیر حکیمانه رهبر معظم انقلاب اسلامی در تقویت جبهه مقاومت کار را برای آمریکا بسیار سخت کرد به گونه‌ای که رویکرد سخت افزاری آنها در خاورمیانه با شکست مواجه شد و نمونه آن را در افغانستان و سوریه ملاحظه کردید.

معاون اول قوه قضائیه با اشاره به اینکه آمریکایی‌ها در رویکرد نرم افزاری و حقوق اقلیت‌ها و آزادی‌ها بسیار پیچیده عمل می‌کنند گفت: آنها در اغتشاشات سال گذشته به‌صورت ترکیبی وارد میدان شدند. اتاق فکر آمریکایی‌ها ۲۴ ساعته ضد حقوق بشر به‌ویژه ضد ایران کار می‌کند، شما ببینید که آمریکایی‌ها امروز در سوریه و یمن با حقوق انسان‌ها چه کارها که نمی‌کنند؟ مگر این انسان‌ها چه کردند که این بلاها را بر سر آنها می‌آوردند؟

حجت‌الاسلام مصدق افزود: امروز آمریکایی‌ها از نماد و حرکت راهپیمایی اربعین وحشت دارند، مکتب حاج قاسم در حال حرکت است و شهیدان ناظر هستند و شاگردان این عزیزان به جمهوری اسلامی ایران خدمت می‌کنند. امروز به برکت ایران اسلامی و درایت رهبری به پیشرفت‌های مثال‌زدنی رسیدیم، با رهبری و درایت امام خامنه‌ای اقتدار ایران اسلام مثال‌زدنی است و سربازان گمنام امام زمان (عج) بسیاری از گروه‌های معاند نظام مقدس جمهوری اسلامی را در قضیه حمله به حرم شاهچراغ (ع) دستگیر کردند.

وی با بیان اینکه امروز وضعیت ایران اسلامی به لحاظ اقتدار مثال‌زدنی است، خاطرنشان کرد: ملت ایران اسلامی بیدار هستند و با توجه به هدایت‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی، دشمنان اسلام همواره ذلیل هستند.

کد خبر 681601

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.