نشست بررسی کنکور عصر امروز برگزار می‌شود

رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکر حاجی‌دلیگانی در خصوص تعیین تکلیف کنکور گفت: امروز بعدازظهر با حضور وزرا و دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی جلسه خواهیم داشت.

به گزارش ایمنا، حسینعلی حاجی‌دلیگانی در جلسه امروز _دوشنبه سی‌ام مردادماه_ در صحن علنی مجلس، طی تذکری با اشاره به طرح یک فوریتی اصلاح قانون کنکور اظهار کرد: مدتی است که این طرح در نوبت رسیدگی است و زمان آن نیز گذشته است و هر بار که ما در خصوص آن تذکر دادیم، گفته شد شورای انقلاب فرهنگی نظراتی در این خصوص دارد.

وی خطاب به رئیس مجلس افزود: می‌دانم که شما نیز نسبت به این موضوعات حساس هستید و امروز چندصد هزار نفر جوان در آستانه کنکور نمی‌دانند که برای کنکور سال آینده بر اساس چه قانونی باید آزمون دهند و حق دارند که از اکنون تکلیف خود را بدانند و اگر خانواده این افراد را نیز لحاظ کنیم، چند میلیون نفر جمعیت منتظر تعیین تکلیف هستند و سوال من این است که مگر آسیب دیدن سرمایه اجتماعی چیست؟ به‌طور قطع یکی از مصادیق آن همین است.

نماینده مردم شاهین‌شهر، میمه و برخوار در مجلس یازدهم تصریح کرد: اگر این طرح از ابتدا اشکال اساسی داشت، نباید در نوبت رسیدگی قرار می‌گرفت، اما اکنون که گزارش کمیسیون به آن الصاق شده و آماده طرح است، باید تعیین تکلیف شود و صرف نظر از اینکه کدام نظر صحیح یا غلط است، لازم است این موضوع روشن شود و با توجه به سوابق طرح یک‌فوریتی، این موضوع می‌تواند در نوبت رسیدگی قرار گیرد.

محمدباقر قالیباف در پاسخ به تذکر این نماینده گفت: بحث گندم را که از هفته قبل مطرح بود، پیگیری کردیم و ان‌شاءالله به‌زودی مطالبات پرداخت می‌شود.

وی با اشاره به جلسه امروز شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: امروز بعدازظهر ساعت ۳:۳۰، جلسه این در این خصوص داریم و به‌طور قطع آنجا تصمیم‌گیری خواهد شد و در صحن مجلس در مسیر خود قرار خواهد گرفت. امروز بعدازظهر جلسه‌ای با حضور وزرا و دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی خواهیم داشت و تصمیمات اتخاذ خواهد شد.

کد خبر 681577

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.