مهدی طارمی در ۱۵۰ بازی برای پورتو چه آماری به‌ثبت رساند؟

مهدی طارمی شب گذشته، بازی شماره ۱۵۰ خود را برای پورتو پرتغال انجام داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، تیم فوتبال پورتو شب گذشته _یک‌شنبه بیست‌ونهم مردادماه_ در چارچوب هفته دوم فصل ۲۰۲۴-۲۰۲۳ رقابت‌های لیگ برتر پرتغال در ورزشگاه دراگائو در برابر فارنسی قرار گرفت و پس از نمایش نه‌چندان قاطعانه موفق شد با نتیجه دو بر یک به پیروزی دست پیدا کند.

مهدی طارمی مهاجم شماره ۹ ایرانی تیم فوتبال پورتو پرتغال در این بازی از ابتدا در ترکیب این تیم قرار گرفت اما عملکرد خوبی از خود به‌نمایش نگذاشت و دقیقه ۷۵ از بازی بیرون رفت تا برای دومین هفته متوالی در گلزنی ناکام بماند. آن‌هم درصورتی‌که فصل گذشته عنوان آقای‌گلی لیگ برتر پرتغال را به‌دست آورده بود.

مهدی طارمی که در نقل‌وانتقالات تابستانی در آستانه انتقال به آث‌میلان و سپس اینترمیلان ایتالیا قرار داشت و به‌خاطر درخواست مبلغ بالای پورتو نتوانست به سری‌آ ایتالیا برود، چهارمین فصل حضورش در این باشگاه پرتغالی را آغاز کرده که در طول ۱۵۰ بازی با پیراهن پورتو در تمام رقابت‌های داخلی و اروپایی توانسته آمار ۸۰ گل و ۳۸ پاس گل را به ثبت برساند.

ستاره ایرانی پورتو طی سه‌فصل اخیر همراه این تیم در طول ۱۰۱ بازی در لیگ برتر پرتغال موفق شده ۵۸ گل در این مسابقات به ثمر رساند، در ۱۷ مسابقه جام حذفی پرتغال هشت گل بزند، در هفت دیدار لیگ‌کاپ پرتغال سه بار دروازه حریفان را باز کند، در سه سوپر کاپ پرتغال دو گل داشته باشد، در ۱۹ بازی در لیگ‌قهرمانان اروپا هشت گل ارزشمند به‌ثمر رساند و طی سه مسابقه در لیگ اروپا هم یک بار این کار را انجام داد.

باشگاه پورتو همچنین اعلام کرد علاوه‌بر مهدی طارمی که توانست به رکورد ۱۵۰ بازی برای این تیم مقابل فارنسی برسد، په‌په وینگر تکنیکی این تیم هم به آمار ۱۰۰ مسابقه دست یافت و همچنین ایوان مارکانو هم در بازی شماره ۲۵۰ خود یک گل حساس و سه امتیازی در ثانیه‌های پایانی بزند.

کد خبر 681570

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.