قیمت لبنیات افزایش پیدا نکرده است

سخنگوی انجمن صنایع فرآورده‌های لبنی گفت: افزایش قیمتی در محصولات لبنی مصوبه نشده است، بلکه بعضی از شرکت‌ها افزایش قیمتی که در ماه‌های قبل رخ داده بود را به‌تازگی اعمال کرده‌اند.

سیدمحمدرضا بنی‌طبا، در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: حدود دو ماه قبل شیر خام تغییر قیمت پیدا کرد، همان موقع قیمت فرآورده‌های لبنی حدود ۳۰ درصد افزایش پیدا کرد و سقف افزایش قیمت‌ها توسط عموم تولیدکنندگان رعایت شده است و تغییر قیمتی بالاتر از آنچه به تأیید سازمان حمایت رسیده وجود ندارد.

وی افزود: بعضی از شرکت‌ها همان موقع تغییر قیمت‌ها را اعمال کردند و بعضی دیگر نیز با توجه به هدف‌گذاری‌هایی که در کسب سهم بازار روی کالاهای خود دارند یا تغییر قیمت نداده‌اند یا کمتر از سقف اعلامی اعمال تغییر کرده‌اند.

سخنگوی انجمن صنایع فرآورده‌های لبنی تصریح کرد: برخی تولیدکنندگان به این دلیل که بتوانند سهم بیشتری از بازار را به دست آورند، افزایش قیمت را دیرتر اعمال کرده‌اند یا در روزهای آتی اعمال خواهند کرد. برای مثال یک تولیدکننده ممکن است ماست یا پنیر خود را با قیمت کمتری از رقیب وارد بازار کرده باشد و در ماه‌های آتی افزایش قیمت را به سقف ۳۰ درصد برساند.

وی با اشاره به مصوبه افزایش قیمت شیرخام توسط وزارت جهاد و تأثیر آن بر افزایش قیمت محصولات لبنی گفت: بیستم اردیبهشت‌ماه قیمت شیرخام افزایش پیدا کرد و از ابتدای خردادماه نیز تقاضای تغییر قیمت محصولات لبنی داده شد که از اوایل تیرماه نیز اجازه افزایش ۳۰ درصدی محصولات لبنی صادر شد؛ از اوایل تیر تا به امروز نیز افزایش قیمتی در فرآورده‌های لبنی اعمال نشده است.

سخنگوی انجمن صنایع فرآورده‌های لبنی ادامه داد: فاصله زمانی ایجاد شده بین افزایش قیمت شیرخام تا صدور اجازه افزایش قیمت به شرکت‌های لبنی باعث شد تا تمام شرکت‌ها ضرر کنند، در حالی که تغییر قیمت شیرخام همواره هم‌زمان با تغییر قیمت محصولات اعلام می‌شد. در واقع شرکت‌های لبنی مجبور شدند تا حدود یک‌ماه‌ونیم شیر را با قیمت بالاتری خریداری کنند، زیرا اجازه تغییر قیمت محصولات خود را نداشتند.

کد خبر 681551

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.