هنرهای تجسمی طی سال‌های اخیر با افت روبه‌رو بوده‌ است

هنرمند پیشکسوت عرصه هنرهای تجسمی استان کردستان با بیان اینکه طی سال‌های اخیر در حوزه هنرهای تجسمی با افت روبه‌رو بوده‌ایم، گفت: با توجه به حضور جوانان در دانشکده‌های هنر، خوش‌بین هستیم که دوباره به توانمندی‌ها و موفقیت‌های گذشته بازگردیم.

مهدی ضیاءالدینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: برگزاری سی‌امین دوره جشنواره هنرهای تجسمی جوانان، اقدامی بسیار مناسب و مطلوب در کشور است و باید این نوع جشنواره‌ها به صورت مداوم و منظم در کشور برگزار شود.

وی افزود: برگزاری جشنواره هنرهای تجسمی، جوانان را بیشتر به سمت کارهای هنری تشویق می‌کند و مشوق خوبی برای فعالیت جدی‌تر آنها در این عرصه است.

هنرمند عرصه هنرهای تجسمی در کردستان ادامه داد: این جشنواره می‌تواند پل ارتباطی بین مردم و هنرمندان باشد، در معرض نمایش قرار دادن آثار و بازدید آنها توسط مردم و هنرمندان نیز مزیت دیگر این جشنواره است.

ضیاءالدینی خاطرنشان کرد: استان کردستان از گذشته دارای ظرفیت‌ها و توانمندی‌های بسیاری در عرصه هنرهای تجسمی بوده است و همواره نام کردستان به واسطه بزرگان عرصه هنرهای تجسمی آن در کشور شناخته شده و مطرح بوده است.

وی با اشاره به اینکه خود او نیز یکی از برگزیدگان همین جشنواره هنرهای تجسمی سال ۱۳۶۷ بوده است، تصریح کرد: در رشته نقاشی در سال ۱۳۶۷ جزو برگزیدگان این جشنواره بودم و به خاطر دارم که بسیار مشوق خوبی برای من شد تا این راه را ادامه دهم.

هنرمند عرصه هنرهای تجسمی در کردستان با بیان اینکه طی سال‌های اخیر در حوزه هنرهای تجسمی با افت روبه‌رو بوده‌ایم، اضافه کرد: با توجه به حضور جوانان در دانشکده‌های هنر، خوش‌بین هستیم که دوباره به توانمندی‌ها و موفقیت‌های گذشته بازگردیم.

این داور سی‌امین جشنواره هنرهای تجسمی جوانان ایران، برگزاری مجامع و کلاس‌های هنری و تسهیل امور برای فعالیت جوانان را از نکات مهم برای توسعه هنرهای تجسمی دانست و تصریح کرد: در حال حاضر نرخ مواد اولیه فعالیت‌های هنری بسیار بالا رفته و با توجه به وضعیت اقتصادی برخی از خانواده‌های کم‌برخوردار، همین مانعی برای رشد و توسعه فعالیت‌های هنری در بین جوانان شده است، اما با این وجود ما باز هم به آینده خوش‌بین هستیم.

به گزارش ایمنا، سی‌امین جشنواره هنرهای تجسمی جوانان ایران از یکم تا پنجم شهریورماه در شهر سنندج برگزار می‌شود و این شهر میزبان هنرمندان نوجوان و جوان از ۲۵ استان کشور است.

کد خبر 681550

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.