قیمت نفت ایران امروز / نفت برنت آمریکا در محدوده ۸۶ دلار

پس از ریزش‌های بازار جهانی نفت در هفته گذشته، روند قیمت‌ها دوباره صعودی شد. به طوری که قیمت نفت خام به ۸۱.۴۲ دلار رسید و همچنین قیمت نفت WTI در بازار آمریکا به ۸۱.۲۶ دلار افزایش پیدا کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، قیمت نفت در بازار جهانی امروز با رشد قیمت همراه بود که می‌توان انتظار کاهش صادرات اوپک پلاس در ماه آگوست را علت این افزایش قیمت دانست. درواقع این افزایش قیمت در حالی رخ داده است که عرضه کلی در حال کاهش و تقاضا در حال افزایش است.

قیمت جهانی نفت امروز با توجه به کاهش عرضه جهانی از سوی عربستان سعودی و روسیه افزایش یافت و نگرانی‌هایی را که در مورد رشد تقاضای جهانی در نرخ‌های بهره بالا وجود داشت را خنثی کرد.

در شروع معاملات امروز بازار جهانی، هر بشکه نفت خام برنت با ۷۵ سنت افزایش به محدوده ۸۵.۵۵ دلار رسید. علاوه بر این هر بشکه نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۸۰ سنت افزایش به ۸۲.۰۵ دلار معامله شد.

کاهش ۳۰ درصدی صادرات نفت به چین

چین که از بزرگترین واردکنندگان نفت خام در جهان است و به دلیل مصرف بالای این کشور از ذخایر قابل توجهی بهره مند بود در اوایل امسال آن‌ها را جمع‌ آوری کرد. زیرا پالایشگاه‌های چین با کاهش عرضه توسط سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و متحدانش از جمله روسیه موسوم به اوپک پلاس روبرو بودند.

آمارهای گمرک چین نشان می‌دهد که در ماه جولای، محموله‌های عربستان سعودی به چین ۳۱ درصد نسبت به ژوئن کاهش یافت، در حالی که روسیه با صادرات نفت خام تخفیفی خود، بزرگترین تأمین کننده غول آسیایی باقی ماند.

همچنین ایالات متحده که در بین ۱۰ کشور با بیشترین ذخایر نفت جهان قرار داشت بازهم تعداد سکوهای فعال خود را کاهش داد؛ تعداد سکوهای فعال ایالات متحده با کاهش ۵ واحدی به ۵۲۰ عدد رسید.

امروز _دوشنبه سی‌ام مردادماه_ مصادف با بیست‌ویکم آگوست ۲۰۲۳، قیمت نفت اوپک، نفت برنت، نفت WTI و نفت سنگین ایران با نوسان‌هایی همراه بود؛ تغییرات قیمتی آن‌ها به شرح زیر است:

۱. قیمت سبد نفتی اوپک در ۸۹.۷۵ دلار ثابت بود.

۲. قیمت نفت برنت در آمریکا با ۰.۷۴ درصد رشد به ۸۵.۴۳ دلار رسید.

۳. قیمت جهانی نفت خام به ۸۱.۴۲ دلار نزدیک شد؛ همچنین قیمت نفت WTI در بازار آمریکا به ۸۱.۲۶ دلار افزایش پیدا کرد.

۴. نفت سنگین ایران نیز در آخرین تغییر در محدوده ۸۴.۷۲ دلار قیمت داشت.

۵. قیمت نفت سبک ایران در آخرین تغییر ۸۱.۸۷ دلار بود.

۶. قیمت جهانی بنزین با ۰.۸۵ درصد رشد به ۲.۸۴۱۲ دلار رسید.

۷. قیمت جهانی گاز طبیعی به ۲.۶۲ دلار افزایش پیدا کرد.

۸. قیمت جهانی نفت کوره با ۰.۴۱ درصد رشد به قیمت ۳.۱۷۹۵ دلار رسید.

۹. قیمت جهانی گازوئیل ۹۲۴.۳۴ دلار قیمت داشت.

۱۰. قیمت نفت سنگین عربستان در آخرین تغییر ۸۶.۱۶ دلار بود.

کد خبر 681507

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.